CE Vip- Beam Design

CE vip - Beam Design

CE - Analysis of rates - version 6

Civil Engineer ေတြအတြက္ CE analysis of rates- version 5 တင္ေပးလိုက္ပါတယ္။

Ebooks

Civil Engineering နဲ႕ပတ္သတ္ေသာ Ebook မ်ား

Etabs

Etabs ေလ့လာရန္

Site Mistake

Site Mistake

Etabs Tutorials

Download ဆြဲနည္း

Wednesday, August 27, 2014

အေမးအေျဖ (၉) Ground Beam & Ground Floor Slab Weight

Ground Beam & Ground Floor Slab Weight

ေမး - etab မွာground floor ရဲ႔Loading ကို first floor slab ေတြလိုပဲတင္ရလားအစ္ကို
ေျဖ - Ground Floor slab weight ကို Ground beam ကို မထမ္းခိုင္းပါဘူး ေျမႀကီးကိုပဲ ထမ္းခိုင္းပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ GF slab weight ကို GB ေပၚတင္စရာမလိုပါ။ (Basement ပါလို႔ျဖစ္ျဖစ္) GF slab ပါ သံခ်ီရင္ေတာ့ GF slab weight ကို GB ကို ထမ္းခိုင္းရမွာပါ

ဆက္စပ္ေမးခြန္း
ေမး - ground beam ကိုဘာအတြက္သံုးပါသလဲ ground floor မွာ only beam ဘဲသံုးျပီး slab အစားအရပ္ေခၚခဲက်ိဳးဘာလို႔ေလာင္းပါသလဲ ဆရာ
ေျဖ - Ground beam ကို Ground Floor Level မွာ column ေတြခ်ဳပ္ဖို႔နဲ႔ အုပ္ရိုးထမ္းဖို႔အတြက္ သံုးပါတယ္။ Ground Floor ကို Rc slab မလုပ္တာက Ground beam နဲ႔ Footing ကို ဝန္မပိုေစခ်င္လို႔ပါ။ Ground Floor ၾကမ္းခင္း weight ကို ေအာက္က ေျမႀကီးကိုပဲ ထမ္းခိုင္းလိုက္ပါတယ္။
(ဗိုလ္ဗိုလ္ေက်ာ္)

အေမးအေျဖ (၈) Tension Failure & Compression Failure

Tension Failure & Compression Failure



ေမး - concrete design အေပၚမွာ လႊမ္းမိုးတယ့္ tension failure နဲ႕ compression failure ေတြအေၾကာင္းကို သိလိုပါတယ္ခင္ဗ်ာ။ ေနာက္ၿပီး tension control တို႕ အေၾကာင္းေတြေရာပါ့။ ဆိုလိုတာက design က tension control ျဖစ္ၿပီဆိုရင္ လက္ခံႏိုင္တယ့္ design ျဖစ္ၿပီ ဆိုလုိ႔ပါ။



ေျဖ - Beam တစ္ေခ်ာင္းကို သူရဲ႕ carrying capacity အထိ loading တင္ၾကည့္ရင္ ပံုစံ(၂) မ်ိဳးထဲက (၁)မ်ိဳးနဲ႔  Failure (က်ိဳး) ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။

ပထမတစ္မ်ိဳးက (steel ratio  နည္းတဲ့အခါ အသင့္အတင့္ထည့္တဲ့အခါ) steel က အရင္ yield ျဖစ္ၿပီး ေနာက္မွ concrete က cracks ေတြ က်ယ္ၿပီး beam ေအာက္ေျခကေန အေပၚထိ ျပန္႔ႏွံ႔ၿပီး Failure ျဖစ္တာပါ။ ဒီလို Failure မ်ိဳးကို Tension Failure လို႔ေခၚပါတယ္။

ဒုတိယတစ္မ်ိဳးက ( (steel ratio  ထည့္တာမ်ားတဲ့အခါ) steel yield မျဖစ္ခင္ concrete က strain အရမ္းမ်ားၿပီး ခံႏိုင္ရည္အရင္ကုန္သြားပါတယ္။ အဲေနာက္မွ steel က မခံႏိုင္လို႔ (က်ိဳး) Failure ျဖစ္တဲ့အခါ Warning Sign မျပႏိုင္ပဲ Failure ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလို Failure မ်ိဳးကို Compression Failure လို႔ေခၚပါတယ္။



Compression Failure က  Warning Sign မျပတဲ့အတြက္ Tension Failure ကိုပဲ ေရြးခ်ယ္ၾကပါတယ္။



Steel က အရင္ yield ျဖစ္မျဖစ္ (Tension Failure လား  Compression Failure လား) ဆိုတာကို Balanced Steel Ratio နဲ႔ဆံုးျဖတ္ပါတယ္။ Balanced Steel Ratio မွာ Steel က yield ျဖစ္တာနဲ႔ concrete က သူ႔ရဲ႕ compressive strain limit ျဖစ္တဲ့ 0.003 ကို ေရာက္တာတို႔ တၿပိဳက္နက္ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ တကယ္ထည့္တဲ့ Steel ratio က Balanced Steel Ratio ထက္ ညီတာနဲ႔ ငယ္တာဆိုရင္ Tension Failure  ျဖစ္ပါတယ္။

Balanced Steel Ratio ထက္ မ်ားတာဆိုရင္ေတာ့ Compression  ျဖစ္ပါတယ္။



စာေလးမွာဆိုးလို႔ Theory ေလ်ာ့ၿပီး အမ်ားနားလည္လြယ္ေအာင္ ႀကိဳးစားေရးထားပါတယ္။ အေသးစိပ္ဖတ္ခ်င္သူမ်ား Beam အခန္းမွာျပန္ဖတ္ေပးၾကပါ။ ဖတ္ၿပီး ေဆြးေႏြးလိုပါက comment box မွာေဆြးေႏြးႏိုင္ပါတယ္။

(ဗိုလ္ဗိုလ္ေက်ာ္)

အေမးအေျဖ (၇) လူသိမ်ားၿပီး အရွည္ေကာက္အသိနည္းေနတဲ့ အတိုေကာက္စာလံုးမ်ား

လူသိမ်ားၿပီး အရွည္ေကာက္အသိနည္းေနတဲ့ အတိုေကာက္စာလံုးမ်ား

ေမး - CWT ရဲ႔အရွည္ေကာက္သိခ်င္လို႔ပါ အကို

ေျဖ - Cwt ရဲ႕အရွည္ကို hundredweight or centum weight လို႔ေခၚပါတယ္။ ျမန္မာလို ဟန္ၿဒိတ္ (သို႔) ဟန္ လို႔ေခၚၿပီး ၁ ဟန္ကို ၁၁၂ ေပါင္ ရွိပါတယ္။

အလားတူ လူသိမ်ားၿပီး အရွည္ေကာက္အသိနည္းေနတဲ့ အတိုေကာက္စာလံုးအခ်ိဳ႕ကိုလည္း ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။

AG - agitating truck
DPC - damp-proof course
EIA - environmental impact assessment
QS - quantity surveyor

(ဗိုလ္ဗိုလ္ေက်ာ္)

အေမးအေျဖ (၆) Civil Engineer တစ္ေယာက္ တတ္ကၽြမ္းထားရမယ့္ softwares မ်ား

Civil Engineer တစ္ေယာက္ တတ္ကၽြမ္းထားရမယ့္ software မ်ား

ေမး -မဂၤလာပါအကို ကြ်န္ေတာ္ကဒီႏွစ္ BE ေျဖထားတာပါ။ တခုေလာက္သိခ်င္လို႔ပါခင္ဗ်။ Civil Engineer တေယာက္က Etabs, Auto Cad, Sketch Up...စတဲ့ Engineering software ေတြကိုအကုန္တတ္ကြ်မ္းဖို႔လိုအပ္ပါသလား ခင္ဗ်။
ေျဖ - Civil Engineer တစ္ေယာက္ တတ္ကၽြမ္းထားရမယ့္ softwares ေတြကေတာ့
1) MS Office (especially excel)
စာစီ စာရိုက္ဖို႔ အတြက္ Microsoft word, လိုအပ္တဲ့အခါ Presentation ျပႏိုင္ဖို႔အတြက္ PowerPoint, စာရင္းဇယားတြက္ခ်က္ဖို႔ (eg, Quantities Survey), လက္နဲ႔တြက္ရမယ့္ design အခ်ိဳ႕ကို spreadsheet ေတြေရးဆြဲဖို႔အတြက္ Excel တို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ေတာ့  Excel ကို ပိုလိုအပ္ပါတယ္။
2) Autocad or other drawing software (especially 2D drawings)
Civil သမားတစ္ေယာက္က 3D ဆြဲတတ္ဖို႔ထက္  working drawings ေတြ details drawings ေတြ ေရးဆြဲႏိုင္ဖို႔ 2D ကို ကၽြမ္းကၽြမ္းက်င္က်င္ ဆြဲတတ္ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ ျမန္မာျပည္မွာ အမ်ားသံုးတဲ့ drawing software ကေတာ့ Autocad ပါ။ စကၤာပူမွာေတာ့ Revit ကို စေျပာင္းေနၿပီလို႔ သိရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ software ကေတာ့ မိမိအလုပ္လုပ္မယ့္ ေဒသမွာ အသံုးျပဳတဲ့ software ကို တတ္ကၽြမ္းဖို႔ လိုပါတယ္။ Sketch Up လို 3D ဆြဲဖို႔ ကေတာ့ မျဖစ္မေနတတ္ထားရမယ့္ ထဲေတာ့ မပါပါဘူး။ တတ္ထားရင္လည္း မမွားပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ မိမိသြားမယ့္ လမ္းေၾကာင္း မေပ်ာက္သြားဖို႔ေတာ့ အေရးႀကီးပါတယ္။
၃) Structural Software (essentially to get design basics and design senses whether want to go design fields or not)
ETABS လို Structural Software တစ္ခုခုကိုေတာ့ structure designer မလုပ္ဘူးဆိုေပမယ့္ structure design စဥ္းစားပံုေတြ၊ တြက္ခ်က္ပံုေတြ သိထားသင့္တဲ့အတြက္ တတ္ထားသင့္ပါတယ္။ Structure design သမားေတြကေတာ့ ETABS & SAFE, STAAD Pro & STAAD foundation ထဲက အနဲဆံုးတတြဲကို တတ္ထားဖို႔လိုပါတယ္။ အျခား analysis သီးသန္႔ျဖစ္ျဖစ္   analysis & design ျဖစ္ျဖစ္ software ေတြကို တတ္ထားရင္ ေကာင္းပါတယ္။
ဒါေတြကေတာ့ civil engineers သမား အမ်ားစုအတြက္ လိုအပ္တဲ့ software ေတြပါ။ ဒါေပမယ့္ မိမိလုပ္ကိုင္ရမယ့္ လုပ္ငန္းသေဘာေပၚ မူတည္ၿပီး လုပ္ငန္းခြင္မွာ ထပ္မံ အသံုးခ်ရမယ့္ software ေတြ ရွိႏိုင္ပါတယ္ (ဥပမာ Management (schedule ေတြေရးဆြဲဖို႔) အတြက္ Primavera စသည္)
တေန႔ကမွ internet က ရထားတဲ့ Civil Engineering Software's List ဆိုတာေလးပါ ဗဟုသုတသေဘာ ပူးတြဲေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။
(ဗိုလ္ဗိုလ္ေက်ာ္)

အေမးအေျဖ (၅) High-rise building & high strength concrete

High-rise building & high-strength concrete

ေမး - High-rise building ေတြမွာ ဘယ္လို concrete strength ကို သံုးပါသလဲ။ Concrete compressive strength ကို 28 days ကိုပဲယူပါသလား။

ေျဖ-
High-rise building အျဖစ္ အျမင့္ေပဘယ္ေလာက္၊ ဘယ္ႏွယ္ထပ္ဆိုတဲ့ သတ္မွတ္ခ်က္က တႏိုင္ငံနဲ႔ တႏိုင္ငံ၊ တၿမိဳ႕နဲ႔ တၿမိဳ႕ မတူႏိုင္ပါ။ ဒီ note မွာေတာ့ အထပ္(၅၀) အထက္ကို ရည္ရြယ္ေရးသားပါတယ္။
High-rise building ေတြက high strength concrete ကို သံုးၾကပါတယ္။ High strength concrete က 50-100MPA(7250-14,500psi) အတြင္းမွာ ရွိပါတယ္။  ပံုမွန္အားျဖင့္ 28-day strength ကို ယူၾကေပမယ့္ high-rise building ေတြမွာေတာ့ ေအာက္ထပ္ေတြက တစ္ႏွစ္ၾကာတာေတာင္ loading အျပည့္မထမ္းရတဲ့အတြက္ 56 (or) 91-day test result ကို economical ျဖစ္ေအာင္ယူတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။  ျမန္မာျပည္မွာလည္း high-rise ဆိုတဲ့ အသံေလးေတြ ၾကားလာရၿပီဆိုေတာ့ high-rise building ေတြမွာ သံုးၾကတဲ့ concrete strength ကို ေလ့လာသိရွိထားသင့္ပါတယ္။ေဆာက္ခဲ့တဲ့ High-rise building နဲ႔ သံုးခဲ့တဲ့ concrete strength ေတြကို building high နဲ႕အတူ ေဖာ္ျပေပးထားပါတယ္။
12,000 psi (82.7 MPa)
Two Prudential Plaza* Chicago 1989 (above 800 ft)
311 South Wacker Drive*Chicago 1989 (above 900 ft)
Society Center† Cleveland 1991 (above 800 ft)
One Peachtree Center* Atlanta 1991 (above 800 ft)

12,500 psi (86 MPa)
Trump Palace* New York City 1991 (above 600 ft)

14,000 psi (96.5 MPa)
Dain Bosworth Tower* Minneapolis 1991 (above 500 ft)
225 West Wacker Drive* Chicago 1988 (above 300 ft)

17,000 psi (117.2MPa)
Gateway Tower† Seattle 1990 (above 700 ft)

19,000 psi (131.0Mpa)
Pacific First Centre† Seattle 1989 (above 600 ft)
Two Union Square† Seattle 1988 (above 700 ft)
* Reinforced concrete frame
† Composite concrete/steel frame
** Also includes one experimental column of 17,000 psi

High-rise building ေတြမွာ high strength concrete သံုးတယ္ဆိုရာမွာ အေဆာက္အဦ members အားလံုးကို strength တေျပးညီ သံုးခ်င္မွ သံုးပါတယ္။ တခ်ိဳ႕က column ကို strength အမ်ားဆံုးသံုးၾကပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ slab လိုမ်ိဳးၾကေတာ့ standard concrete ကို သံုးတတ္ၾကပါတယ္။

Reference -
Concrete Technology Today - High Strength Concrete (Portland Cement Association)
http://www.ejse.org/Archives/Fulltext/200101/01/20010101
(ဗိုလ္ဗိုလ္ေက်ာ္)

အေမးအေျဖ (၄) Strength of concrete for various ages

Strength of concrete for various ages

ေမး - Concrete compressive strength ကို ၂၈ ရက္မွာ ရွိတဲ့ strength (fc' at 28 days) ကို ယူၾကတာသိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဘယ္ႏွယ္ရက္သားမွာ ၂၈ ရက္မွာ ရွိတဲ့ concrete ရဲ႕ ဘယ္ႏွယ္ရာခိုင္ႏွဳန္းရွိတယ္ဆိုတာနဲ႔ ၂၈ရက္ ေနာက္ပိုင္းမွာ  concrete strength က ဆက္တက္မႈရွိမရွိ သိခ်င္ပါတယ္။
ေျဖ - concrete strength က
3 ရက္မွာ 0.46 x 28 days strength
7 ရက္မွာ 0.71 x 28 days strength
28 ရက္မွာ 1 x 28 days strength
2 လမွာ 1.1 x  28 days strength
3 လမွာ 1.16 x  28 days strength
6 လမွာ 1.2 x  28 days strength
1 ႏွစ္ မွာ 1.24 x  28 days strength ရွိပါတယ္။

concrete strength က ဘယ္ႏွယ္ရက္သားမွာ ၂၈ ရက္မွာ ရွိတဲ့ concrete ရဲ႕ ဘယ္ႏွယ္ရာခိုင္ႏွဳန္းရွိတယ္ဆိုတာကို ပံုမွာၾကည့္ႏိုင္ပါတယ္။


Formula မေနနဲ႔လည္း ACI က recommend ေပးထားတဲ့ formula ရွိပါတယ္။ အဲဒီ formula နဲ႔ ရွာၾကည့္တဲ့ အေျဖနဲ႔ ပံုမွာေပးထားတာနဲ႔ ကိုက္ညီပါတယ္။
fcm(t) =f28{t/(4+0.85t)}

သတိျပဳရမွာက ေဖာ္ျပထားတာေတြက curing လုပ္တဲ့ concrete အတြက္ျဖစ္ပါတယ္။ curing မလုပ္တဲ့ concrete က ဒီအထဲမွာ အၾကံဳးမ၀င္ပါဘူး။
(ဗိုလ္ဗိုလ္ေက်ာ္)

အေမးအေျဖ (၃) Importance of "Moment of Inertia" in Structural Engineering

Importance of "Moment of Inertia" in Structural Engineering

ကၽြန္ေတာ့္ Message box ကေန moment of inertia အေၾကာင္း ဒီလိုေမးလာပါတယ္

ေမး - အစ္ကိုေရ ကၽြန္ေတာ္သိခ်င္တာေလးတခုေမးခ်င္လို႕ပါ။ ကၽြန္ေတာ္ structure design ေတြတြက္ေတာ့ steel မွာ ျဖစ္ျဖစ္၊ timber မွာျဖစ္ျဖစ္၊ concrete မွာပဲျဖစ္ျဖစ္ Moment of Inertia (I) ကို ထည့္ တြက္ရတာေလ။ အဲ့ဒါကို ဘယ္လိုေၾကာင့္ ထည့္တြက္ရလည္း ဆိုတာသိခ်င္ပါတယ္ါခင္ဗ်ာ။ တည္ၿငိမ္ကိန္း ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းအရာ ကို “ရပ္ၿမဲရပ္၊ တည္ၿမဲတည္” ဆိုတဲ့ အရာနဲ႕ ဆက္စပ္လို႕ မရပဲ ရႈပ္ရႈပ္ေထြးေထြးျဖစ္ေနလို႕ပါခင္ဗ်ာ

သူ႔ေမးခြန္းက လက္ရွိသိထားတဲ့အသိနဲ႔ေျဖဖို႔ ဆိုရင္ သူရွင္းေအာင္ေျပာႏိုင္မယ္မထင္တာရယ္ ထပ္ဆင့္ေမးလာႏိုင္တဲ့ေမးခြန္းေတြကို ေျဖႏိုင္ဖို႔ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ခက္ခဲတဲ့အတြက္ ရွာေဖြ ဖတ္မွတ္ၿပီး ေျပာပါမယ္လို႔ ေျပာခဲ့ပါတယ္။
Post အေနနဲ႕ တင္မွအဆင္ေျပမွာမို႕ ဖတ္၊ မွတ္ၿပီးေတာ့ အမ်ားဖတ္ႏိုင္ေအာင္ ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။

Moment of inertia ဆုိတာ မေျပာခင္ Newton's law of inertia ကို အရင္ေျပာပါမယ္။  Newton's law of inertia ကဘာေျပာသလဲဆိုရင္  ရပ္ေနတဲ့အရာ၀တၳဳတိုင္းဟာ "ရပ္ၿမဲရပ္လိုတယ္၊ ေရႊ႔ေနတဲ့အရာ၀တၳဳတိုင္းဟာ ေရႊ႔ၿမဲေရႊ႔လိုတယ္" လို႔ေျပာပါတယ္။ အျပင္က ေျပာင္းလဲႏိုင္တဲ့ force မသက္ေရာက္မခ်င္း အဲဒီရပ္ၿမဲရပ္လို၊ ေရႊ႔ၿမဲေရႊ႔လိုတာကို ထိန္းသိမ္းထားပါတယ္။

အဲဒီကေန Engineering မွာ 'Inertia' ဆိုတာကို ေျပာင္းလဲဖို႔ခုခံမႈ (resistance to change) အျဖစ္ယူပါတယ္။ အဲေတာ့ အရာ၀တၳဳတစ္ခုရဲ႕ Moment of inertia ဆိုတာ အဲဒီအရာ၀တၳဳရဲ႕moment ကို ခုခံမႈ (resistance to moment) ပဲျဖစ္ပါတယ္။ Moment of inertia မ်ားေလေလ moment ခံႏိုင္ရည္မ်ားေလေလပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ beam ေတြအတြက္ moment ခံႏိုင္ရည္မ်ားေအာင္ Moment of inertia  (I) တန္ဖိုးမ်ားတဲ့ H-section ေတြအသံုးျပဳတာပါ။

Moment of inertia ကို Equation အေနနဲ႕ဆိုရင္
Rectangular section အတြက္
I(xx)=(bd^3)/12)
I(yy)=(db^3/12)
where, b=width of the section, d=depth of the section
The axes x-x and y-y are passing through the centroid and x-x axis is parallel to the width of the section and y-y axis is parallel to the depth

Circular section အတြက္ကေတာ့
I(xx)=I(yy)=(phi D^4)/64
where, D=diameter of the section

Beam တေခ်ာင္းေတာင့္တင္းမႈအေပၚ Moment of inertia (I) ရဲ႕သက္ေရာက္မႈကို ေပတံတေခ်ာင္းနဲ႕ ဥပမာေပးပါမယ္။ ေပတံကို beam တေခ်ာင္းလိုသေဘာထားၿပီး ျပားလိုက္ေကြးၾကည့္ပါ။ အလြယ္တကူ ေကြးလို႔ရတာကို ေတြ႔ရပါမယ္။ ေနာက္ ေဒါင္လိုက္ေကြးၾကည့္ပါ ခုနကေလာက္ မလြယ္တာကို ေတြ႔ရပါမယ္။ ေပတံရဲ႕ ဧရိယာဟာ case ၂ခုလံုးအတြက္ အတူတူပါပဲ။ ဒါဆိုဘာကမ်ား ေျပာင္းလဲသြားေစတာပါလဲ။ Moment of inertia (I) ပါပဲ။ ေနာက္ case ရဲ႕ I က ပထမ case ရဲ႕ I ထက္ပိုမ်ားေနလို႔ပါ။ ဒါကိုတြက္ၾကည့္ၾကရေအာင္ပါ။



ေပတံရဲ႕ width ကို 0.1"
depth ကို 1" လို႔ ယူဆပါမယ္။
ဒါဆို ပထမ case အတြက္ဆိုရင္



ဒုတိယ case အတြက္ဆိုရင္




Cross sectional area တူေပမယ့္ beam position မတူလို႕ moment of inertia (I) မတူပံု၊ moment ခံႏိုင္ရည္ မတူတာကို ေလ့လာလိုက္ရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ moment of inertia(I) မ်ားေအာင္ ထားသိုေပးရမယ္ဆိုတာ သိႏိုင္ပါတယ္။ Moment of inertia (I) ရဲ႕ အေရးပါမႈကလည္း ဒီဥပမာနဲ႕ ထင္ရွားပါၿပီ။
(ဗိုလ္ဗိုလ္ေက်ာ္)

အေမးအေျဖ (၂) Splice Locations for beams & columns

Splice Locations for beams & columns
Message box ကေနေမးထားတာကို အမ်ားဖတ္ႏိုင္ေအာင္ note အေနနဲ႔တင္လိုက္တာပါ။

ေမး -သံေခ်ာင္း lapping ဆက္တာ top bar ဆို ဘယ္ေနရာ bottom bar ဆိုဘယ္ေနလဲ သိခ်င္ပါတယ္
ေျဖ - Beam မွာ top bar ကို mid span မွာဆက္တာ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ၿပီး bottom bar ကို support နား column face ကေန 2h (h=beam depth) အကြာမွာဆက္တာ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ပါတယ္။ အေကာင္းဆံုးေနရာေတြမွာပဲဆက္ဖို႕ အခက္အခဲ(သံေခ်ာင္းပုတ္တာ)ရွိႏိုင္တဲ့အတြက္ ပံုမွာ Splice zone ဆိုၿပီး Splice ဆက္ရမယ့္ zone သတ္မွတ္ေပးထားပါတယ္။ အဲဒီ zone အျပင္မွာမဆက္ရပါဘူး။
Column ကေတာ့ ရိုးရိုးအေဆာက္အဦဆိုရင္ (ငလွ်င္မပါရင္) ၾကမ္းခင္းေလာင္းၿပီးအေပၚမွာ ဆက္ႏိုင္ပါတယ္။ ငလွ်င္ပါရင္ေတာ့ Floor ေတြရဲ႕အလယ္မွာဆက္ရပါမယ္။

 

Bo Bo Kyaw
https://www.facebook.com/notes/bobo-kyaw/civil-%E1%80%94%E1%80%B2%E1%82%95%E1%80%95%E1%80%90%E1%80%B9%E1%80%9E%E1%80%80%E1%80%B9%E1%80%90%E1%80%B2%E1%80%B7-%E1%80%A1%E1%80%B1%E1%80%99%E1%80%B8%E1%80%A1%E1%80%B1%E1%80%BB%E1%80%96-%E1%81%82/10200747684475027

Civil နဲ႕ပတ္သက္တဲ့ အေမးအေျဖ (၁)

ကၽြန္ေတာ့္ကို Friend List ထဲက ညီငယ္တစ္ေယာက္က civil နဲ႕ပတ္သက္လို႕ အေမးအေျဖေဆြးေႏြးခန္း ဆိုၿပီး group ေလးလုပ္ဖို႕ အၾကံေပးပါတယ္။ သူ႕အၾကံကေကာင္းမြန္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ့္မွာ 'Myanmar Professional Engineers(Mdy)' group ေထာင္ၿပီးရွိႏွင့္ေနၿပီးပါၿပီ။ ဒါေၾကာင့္ ဒီ group မွာပဲ သိခ်င္တာ ေဆြးေေႏြးေမးျမန္းႏိုင္ေၾကာင္းနဲ႕ မိမိသိတာကို share ႏိုင္ေၾကာင္းျပန္ေျပာခဲ့ပါတယ္။ သူေျပာတာေတြကလည္း ကၽြန္ေတာ္ျဖစ္ခ်င္တဲ့ group တည္ေထာင္တဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႕လည္း ကိုက္ညီေနပါတယ္။ Group မွာ Members (၃၀၀) နီးပါးရွိေနၿပီ ျဖစ္ေပမယ့္ group တည္ေထာင္တဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြနဲ႕ အလွမ္းကြာေ၀းေနဆဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကိုအားလံုး၀ိုင္းႀကိဳးစားေပးၾကဖို႕ ေတာင္းဆိုပါရေစ။
civil နဲ႕ပတ္သက္တဲ့ အေမးအေျဖ အေနနဲ႕ လတ္တေလာကၽြန္ေတာ္ေျဖခဲ့ရတဲ့ ေမးခြန္းေလးနဲ႕စလိုက္ခ်င္ပါတယ္။
civil နဲ႕ပတ္သက္တဲ့ အေမးအေျဖ (၁)
ေမး - Rectangular Footing မွာ Longer direction steel နဲ႕ Shorter direction steel ဘယ္ direction က steel ကို ေအာက္ကထားရမလဲ
ေျဖ - အေပၚက steel နဲ႕ ေအာက္က steel ကြာျခားသြားတာက Effective depth (d) ပါ။ ေအာက္က Steel က အေပၚ steel ထက္ Effective depth (d) သံလံုးတလံုးစာ (အခ်င္း) ပိုပါတယ္။ Rectangular Footing မွာ Longer direction steel ကို Shorter direction steel ေအာက္ကထားသင့္ပါတယ္။ ဘာလို႕လဲ႕ဆိုေတာ့ ာ Longer direction က Shorter direction ထက္ moment ပိုမ်ားတဲ့အတြက္ Effective depth (d) ပိုရေအာင္ ေအာက္ကထားသင့္တာပါ။
ေမး - Slab မွာဆိုရင္ေကာ ဘယ္ steel ကို ေအာက္ကထားရမလဲ
ေျဖ - ဘယ္ဟာက အေပၚ ဘယ္ဟာက ေအာက္ဆိုတာမွာ ဘယ္ဟာက moment ပိုမ်ားၿပီး effective depth (d) ပိုမ်ားေအာင္ထားေပးဖို႕ လိုသလဲဆိုတာကို အာရံုစိုက္သင့္ပါတယ္။ Slab မွာ Shorter direction steel က moment ပိုမ်ားတဲ့အတြက္ Bottom Layer မွာ effective depth (d) ပိုမ်ားေအာင္ Shorter ကို longer ေအာက္ထားၿပီး၊ Top Layer မွာေတာ့ effective depth (d) ပိုမ်ားေအာင္ Shorter ကို longer အေပၚထားသင့္ပါတယ္။
ေမး - Main Beam နဲ႕ Secondary Beam ဆံုရင္ေရာ
ေျဖ - အရင္ေျပာခဲ့တဲ့ idea အတိုင္း ဘယ္ဟာက moment ပိုမ်ားၿပီး effective depth (d) ပိုမ်ားေအာင္ထားေပးဖို႕ လိုသလဲဆိုတာကို အာရံုစိုက္ရမွာပါ။ Main Beam ကို effective depth (d) ပိုမ်ားေအာင္ထားေပးဖို႕ လိုတဲ့အတြက္ Main Beam ရဲ႕ Bottom Bar က Secondary Beam ရဲ႕ Bottom Bar ေအာက္ကရွိရမွာျဖစ္ၿပီး၊ Main Beam ရဲ႕ Top Bar က Secondary Beam ရဲ႕ Top Bar အေပၚကကရွိရမွာျဖစ္ပါတယ္။
'Myanmar Professional Engineers (Mdy)' group ပါ။ Engineers အကို၊ အမ၊ ညီ၊ ညီမမ်ား ၀င္ေရာက္လွဳပ္ရွားႏိုင္ဖို႕ ဖိတ္ေခၚပါတယ္။ Member မ၀င္ေရာက္ခင္ Group Description ကိုေတာ့အရင္ဖတ္ၾကည့္ေစခ်င္ပါတယ္။
Bo Bo Kyaw
https://www.facebook.com/groups/458274827576495/

Saturday, August 23, 2014

Approximate UBC Code Maximum Zone Acceleration and Magnitude

Approximate UBC Code Maximum Zone Acceleration and Magnitude

အေဆာက္အဦေတြ  ငလ်င္ဒဏ္ခံႏိုင္ေအာင္  ငလ်င္ကိုထည့္သြင္းတြက္ခ်က္တယ္ ေဆာက္လုပ္တယ္ဆိုရာမွာ  ငလ်င္ဒဏ္ဘယ္ေလာက္ ခံႏိုင္သလဲဆိုတာကို ေမးၾကပါတယ္။ ဒီမွာ ခက္တာက အင္ဂ်င္နီယာေတြ ဒီဇိုင္းမွာ ထည့္သြင္းတြက္ခ်က္တာက ground acceleration နဲ႕ 0.4g, 0.3g စတာေတြျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ သူတို႔အဓိကထားတာက စိတ္၀င္စားတာ Earthquake ( ငလ်င္) ရဲ႕ Intensity ျဖစ္တဲ့  မာကာလီ (Mercalli) ေတြ ground acceleration ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။
အျပင္လူေတြသိတာက  ( ငလ်င္) ရဲ႕ Magnitude ျဖစ္တဲ့ ရစ္တာစေကးျဖစ္ပါတယ္။ အျပင္လူေတြကို (ငလ်င္ ရဲ႕ Intensity ျဖစ္တဲ့) ground acceleration နဲ႔သြားေျပာရင္ မသိပါဘူး။
အဲေတာ့ အင္ဂ်င္နီယာေတြ ဒီဇိုင္းမွာ ထည့္သြင္းတြက္ခ်က္တဲ့  (ငလ်င္ ရဲ႕ Intensity ျဖစ္တဲ့) ground acceleration ကို အျပင္လူေတြသိတဲ့  ( ငလ်င္ရဲ႕ Magnitude ျဖစ္တဲ့ ) ရစ္တာစေကး နဲ႔ ေျပာျပႏိုင္ေအာင္ အဲဒီႏွစ္ခု အၾကမ္းဖ်င္း ဘယ္လိုညီမွ်တယ္ဆိုတာ ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ PE Structure အတြက္ Reference စာအုပ္တစ္အုပ္ျဖစ္တဲ့ Michael R. Lindeburg ေရးတဲ့ "Seismic Design of Building Structures" စာအုပ္ကေန ကူးယူေဖာ္ျပေပးတာပါ။




ငလ်င္ ရဲ႕ magnitude & intensity အေၾကာင္းကိုလည္း အရင္ေရးဖူးတဲ့အထဲကေန ေကာက္ႏုတ္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။
ငလ်င္ရဲ႕ ပမာဏနဲ႕ျပင္းအား (magnitude & intensity)
ရစ္တာစေကးဘယ္ေလာက္ ဆိုတာ ငလ်င္ရဲ႕ ပမာဏ(magnitude) ကိုေျပာတာပါ။ ငလ်င္ရဲ႕ဗဟိုခ်က္ (epicenter) နဲ႕ အနီးအေ၀းေပၚ လိုက္ၿပီး မေျပာင္းလဲပါ။ ဥပမာ ၀ပ္ ၄၀ မီးေခ်ာင္းဟာ နီးနီးေ၀းေ၀း ၀ပ္ ၄၀ ပါပဲ။ အကြာအေ၀းေပၚ လိုက္ၿပီး မေျပာင္းလဲပါ။
intensity ဆိုတာက ငလ်င္ဒဏ္ခံစားရမႈကို ျပဆိုပါတယ္။ မာကာလီ (Mercalli) နဲ႕ျပမယ္၊ ground accelerationနဲ႕ျပမယ္။ ဥပမာ ၀ပ္ ၄၀ မီးေခ်ာင္း နဲ႕ အနီးအေ၀းေပၚ မူတည္ၿပီး light intensity (lumens နဲ႕တိုင္းတာ) ေျပာင္းလဲေနပါတယ္။
တူညီတဲ့ ငလ်င္မွာ ပမာဏ(magnitude) ဥပမာရစ္တာစေကးက တူညီၿပီး၊ ငလ်င္ဒဏ္ခံစားရမႈ (intensity ) က အကြာအေ၀းေပၚ လိုက္ၿပီး မတူညီပါ။
ဒါေၾကာင့္ ငလ်င္ျပင္းအား ရစ္တာစေကး ဘယ္ေလာက္ခံႏိုင္ပါတယ္ ဆိုတာ အတိအက် ေျပာမရႏိုင္ပါ။

 Ref https://www.facebook.com/bobokyaw.mdy

ေၾကာ္ျငာ

လူၾကီးမင္းတို႕ဧ။္ ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ တျခားစီးပြါးေရးလုပ္ငန္းမ်ားအတြက္
ကုိယ္ပုိင္ website (eg www.yourcompanyname.com)
ကုိယ္ပုိင္ Android
ျပဳလုပ္လိုပါက
၀၉ ၄၃၁၉၅၈၄၀(ကုိျဖိဳး) ကုိဆက္သြယ္ပါ။

အေဆာက္အဦ ေဘးတိုက္ဘယ္ေလာက္ တိမ္းေစာင္းလို႔ ရႏိုင္သလဲ ? BoBo Kyaw

  1. အေဆာက္အဦ ေဘးတိုက္ဘယ္ေလာက္ တိမ္းေစာင္းလို႔ ရႏိုင္သလဲ ?
    ေဘးတိုက္တိမ္းေစာင္းတဲ့ အေရြ႔က ၃ မ်ိဳးရွိမယ္ထင္ပါတယ္
    1) ငလ်င္ေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ လွဳပ္တုန္းျဖစ္မယ့္ ေဘးတိုက္အေရြ႕ Lateral Drift
    ဒါကို UBC code က 2% နဲ႔ ကန္႔သတ္ပါတယ္။
    (ဒါနဲ႔ဆက္ႏြယ္ၿပီး ငလ်င္လွဳပ္ရင္ အေဆာက္အဦႏွစ္ခု ေဘးတိုက္ တိုက္ႏိုင္မယ့္ Ponding အတြက္ Mnimum Separation Distance
    ကိုလည္း YCDC အထပ္ျမင့္ေတြမွာ Check ခိုင္းပါတယ္)
    2) Construction လုပ္ရာမွာ Formwork ပံုဆင္ပံုရိုက္ေၾကာင့္ လြဲႏိုင္တဲ့ ေဘးတိုက္လြဲႏိုင္ခြင့္ Horizontal tolerance ပါ
    ဒါကေတာ့ 10' မွာ 1/4" နဲ႔ အေဆာက္အဦတစ္ခုလံုးအတြက္ေတာ့ ေထာင့္တိုင္ေတြအတြက္ 1/2" နဲ႔ က်န္တိုင္ေတြအတြက္ေတာ့ 1" ဆိုၿပီး ACI က maximum အေနနဲ႔ ကန္႔သတ္ထားပါတယ္
    3) အေဆာက္အဦေဆာက္ၿပီးမွ Environmental Effect ေၾကာင့္နဲ႔ (ဥပမာ ငလ်င္ေၾကာင့္ ေရြ႔သြားတာမ်ိဳး) ဒီအတိုင္း ေနရင္း (Dead load, Live load ေၾကာင့္) တိမ္းေစာင္းသြားတာမ်ိဳးေပါ့။ ဒါကိုေတာ့ ဘယ္ေလာက္ ကန္႔သက္ထားသလဲမသိပါ။ ေဆာင္းပါးတခုမွာေတာ့ YCDC က 5" လို႔ သတ္မွတ္ထားတယ္ဆိုတာမ်ိဳး ဖတ္ရပါတယ္။ ဒီမွာ ကိုယ္သိထားတဲ့ 1) နဲ႔ 2) အရဆိုရင္ 1) က Lateral Drift ပါ UBC အရ 2% ပါ။ ဒါေပမယ့္ ဒါက ငလ်င္လွဳပ္တုန္း ေရြ႔မယ့္အေရြ႔ပါ တသက္လံုးရွိမယ့္ အေရြ႔မဟုတ္ပါ။ 2( ကေတာ့ Formwork ေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ error သူကေတာ့ တသက္လံုးရွိသြားမယ့္အေရြ႔။ သူကိုေတာ့ ကိုးကားရမယ္ထင္ပါတယ္။ သူ႔အတိုင္းဆိုရင္ 1"ပါ။
    3) နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ႏိုင္ငံတကာစံႏွဳန္း အတိအက်သိသူမ်ား ေက်းဇူးျပဳၿပီး ေျပာေပးၾကပါ။
    Comment ကေန Ko San Nwe ေပးတဲ့ The 14 th World Conference on Earthquake Engineering October 12-17, 2008, Beijing, China " PERMISSIBLE RESIDUAL DEFORMATION LEVELS FOR BUILDING STRUCTURES CONSIDERING BOTH SAFETY AND HUMAN ELEMENTS" ဆိုတဲ့ Paper မွေတာ့ " findings suggest that 0.005 rad can be used as an index level for permissible residual deformation" လို႔ပါပါတယ္။
    ဒါအရဆိုရင္ 100' အျမင့္ဆိုရင္ေတာင္မွာ 0.5" ေလာက္ပဲေပးပါတယ္။
     
     Ref https://www.facebook.com/bobokyaw.mdy

    ေၾကာ္ျငာ

    လူၾကီးမင္းတို႕ဧ။္ ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ တျခားစီးပြါးေရးလုပ္ငန္းမ်ားအတြက္
    ကုိယ္ပုိင္ website (eg www.yourcompanyname.com)
    ကုိယ္ပုိင္ Android
    ျပဳလုပ္လိုပါက
    ၀၉ ၄၃၁၉၅၈၄၀(ကုိျဖိဳး) ကုိဆက္သြယ္ပါ။

"Traffic Jam ႏွင့္ Ring Road မ်ား"

Phdဘြဲ႔ရ (၉)ဦး ME ဘြဲ႔ရ (၁၉၅)ဦး BEႏွင့္AGTI အင္ဂ်င္နီယာ(၃၀၀၀)ေက်ာ္တို႔ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ေနေသာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဌာနတြင္ Civil, Mechanical, Electrical, Architecture ဘာသာရပ္အလိုက္ လြန္စြာထူးခၽြန္ေသာပညာရွင္မ်ားရွိပါသည္။ ပညာရွင္မ်ားသည္ ၄င္းတို႔၏ တက္ကၽြမ္းမႈ မ်ားကို Research မ်ား ၊ Plan မ်ား ၊ Proposal မ်ားေရးဆြဲ၍ ႏိုင္ငံေတာ္ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈအတြက္ အၿမဲမျပတ္ တင္ျပေနၾကပါသည္။ ႏိုင္ငံ့အတြက္ ၾကိဳးစားေနၾကပါသည္။

၂၀၀၇ ခုႏွစ္ အတြင္းကဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွ Training Programme  မွ ျပန္ေရာက္ လာေသာ ျပည္သူ႔ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းမွ လမ္း၊တံတားအင္ဂ်င္နီယာတစ္ဦးသည္ ေနာင္တစ္ခ်ိန္တြင္ ျဖစ္ေပၚလာမည့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ Traffic Jamကိုေျဖရွင္းရန္အတြက္ Inner Ring Road ႏွင့္ Outer Ring Road မ်ားကိုစိတ္ကူးေရးဆြဲ၍ တင္ျပခဲ့ဘူးပါသည္။ သို႔ေသာ္ အေကာင္အထည္မေဖာ္ႏိုင္ခဲ့ပါ။

"၂၀၀၇ တြင္ တင္ျပခဲ့သည့္ အဆိုျပဳပံု"




၂၀၁၃ တြင္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ JICA ၏ အကူအညီျဖင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ျပ ဖြ႔ံၿဖိဳးေရး Plan ေရးဆြဲရာတြင္ Nippon Koeiသို႔ မိမိဌာနမွ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္ကေရးဆြဲခဲ့ေသာ Ring Road မ်ားကို ျပသခဲ့ရာထိုRing Road မ်ားကိုအေျခခံ၍ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ျပ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရး Plan တြင္ ေအာက္ေဖာ္ျပပါ Outer Ring ႏွင့္ Inner Ring မ်ားေရးဆြဲခဲ့ပါသည္။



Ring Roads ဆိုသည္မွာမီးပြိဳင့္မ်ား၊ လမ္းဆံုမ်ား Junction မ်ားမရိွရဘဲတဆက္တည္းေမာင္းႏွင္ႏုိင္ရမည္ျဖစ္၍ Inner Ring Road မွာ Elevated Ring Road ေဆာင္ရြက္မွ Function ျဖစ္ပါမည္။ ဤသည္ကိုလည္းဂ်ပန္ႏုိင္ငံ YUEX မွ Elevated Ring Road First Phase ကိုရန္ကုန္-မႏၱေလးအျမန္လမ္းႏွင့္ ဆက္သြယ္ႏုိင္ရန္ ေအာက္ပါအတုိင္း
Scenario I ေရးဆြဲပါသည္။









Scenario I ၏ ေနာက္ဆက္တြဲေဆာင္ရြက္ရမည္မွာ Feasibility Study ေဆာင္ရြက္ရမည္ျဖစ္ရာ …

Ref https://www.facebook.com/md.kyawlinn


ေၾကာ္ျငာ

လူၾကီးမင္းတို႕ဧ။္ ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ တျခားစီးပြါးေရးလုပ္ငန္းမ်ားအတြက္
ကုိယ္ပုိင္ website (eg www.yourcompanyname.com)
ကုိယ္ပုိင္ Android
ျပဳလုပ္လိုပါက
၀၉ ၄၃၁၉၅၈၄၀(ကုိျဖိဳး) ကုိဆက္သြယ္ပါ။

Saturday, August 16, 2014

တံတားတည္ေဆာက္ျခင္းအတတ္ပညာ (၁)

ကမၻာေပၚတြင္  လူသားရယ္လုိ႕ ေပၚေပါက္လာေသာေက်ာက္ေခတ္ကာလမွာပင္ ကမၻာဦးလူသားတုိ႕သည္ တံတားကိုစတင္တည္ေထာင္ခဲ့ၾကသည္။ တကယ့္အျဖစ္မွာ - ကမၻာေပၚတြင္ ေက်ာက္ေခတ္လူသားတုိ႕ အင္ဂ်င္နီယာအတတ္ပညာကို စတင္ အသံုးျပဳခဲ့ၾကသည္မွာတံတားေဆာက္လုပ္ျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ အိမ္ယာ အတတ္ပညာမရိွေသး။ ေက်ာက္ဂူတြင္ေနၾကသည္။ မီးကိုမေတြ႕ရိွေသး။ အစိမ္းစားေသာအခ်ိန္တြင္ သားေကာင္သည္ ေခ်ာက္ကမၻား၏ တစ္ဖက္ကမ္းတြင္ ရိွသည္ကိုသိေသာ လူသားမ်ားက ေခ်ာက္ကမၻားထိပ္ကသစ္ပင္ကိုခုတ္၍ တဖက္ ေခ်ာက္ကမၻားထိပ္သို႕ လဲက်ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ျပီးထုိသစ္ပင္ေပၚမွ ျဖတ္ကူး အမဲလုိက္ခဲ့ၾကသည္။ ကမၻာ့ပထမဆံုးအင္ဂ်င္နီယာအတတ္ပညာ (တံတားထိုးျခင္း) ျဖစ္ပါသည္။






ေနာက္ပိုင္းလူ႕ယဥ္ေက်းမႈမ်ားထြန္းကားလာေသာအခ်ိန္တြင္ တံတားအတတ္ပညာသည္လည္း ျမင့္တက္လာခဲ့ျပီးသစ္ျဖင့္တံတားထိုးျခင္း၊ အုတ္ျဖင့္ တံတားထုိးျခင္းတုိ႕ကိုေဆာင္ရြက္လာၾကပါသည္။ ကမၻာေပၚတြင္ ယူဖေရးတီး(စ္)ႏွင့္ တိုက္ဂရစ္ျမစ္၀ွမ္းေဒသမ်ားတြင္ အေစာဆံုး ျမစ္ေခ်ာင္းမ်ားကို ျဖတ္၍ တံတားထိုးခဲ့ၾကျပီး ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ဗိႆ      ႏိုးေခတ္၊ ပ်ဴေခတ္မ်ားမွစ၍ အုတ္ျဖင့္ တံတားတည္ေဆာက္ျခင္းေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကသည္။
 ေရာမေခတ္ BC ၇၀ခန္႕တြင္ သဘာ၀ပိုလုိဇန္ကုိ ထံုး၊ ေရတုိ႕ျဖင့္ေရာစပ္ျပီးေက်ာက္တံုးမ်ားျဖင့္ Arch Bridge မ်ားတည္ေဆာက္ခဲ့ၾကသည္။ ယခုတုိင္ Rome တြင္ ေရွးေဟာင္းတံတား (၆)စင္းကိုထိန္းသိမ္းထားရိွပါသည္။


BC 27 က တည္ေဆာက္ခဲ့ေသာ Italy ႏိုင္ငံ Rimini ျမိဳ႕ရိွ Ponte de Tiberio Bridg


၁၁၇၆ ခုႏွစ္ကတည္ေဆာက္ခဲ့ေသာ Old London Bridge


၁၃၃၃ ခုနွစ္ကတည္ေဆာက္ခဲ့ေသာဆြစ္ဇာလန္ႏုိင္ငံ ၊ လူဇန္ၿမိဳ႕ရိွ Charpel Bridge (204m Long)


၁၃၀၈ ခုႏွစ္ကတည္ေဆာက္ခဲ့ေသာ ျပင္သစ္ႏုိင္ငံမွ Pont Valentreတံတား


၁၅၉၁ ခုႏွစ္ကတည္ေဆာက္ခဲ့ေသာအီတလီႏိုင္ငံဗင္းနစ္ၿမိဳ႕ရိွ Rialto Bridge


၁၅၇၈ ခုႏွစ္ကတည္ေဆာက္ခဲ့ေသာ ျပင္သစ္ႏုိင္ငံပဲရစ္ၿမိဳ႕ရိွ Pont Neufတံတား


၁၇၅၀တြင္ တည္ေဆာက္ခဲ့ေသာလန္ဒန္ၿမိဳ႕ရိွ Westminster Bridge
(သံမဏိမ်ားစတင္၍ ထည့္သြင္းအသံုးျပဳခဲ့ေသာတံတား)


၁၈၄၅ ခုႏွစ္၊ ဂ်ာမဏီႏိုင္ငံGottash Valley တြင္ တည္ေဆာက္ထားေသာ Arch Bridge
(reinforcing bar ကို စတင္၍ ထည့္သြင္းထားပါသည္)

လူတုိ႕၏ ယဥ္ေက်းမႈမ်ားျမင့္တက္လာသည္ႏွင့္အမွ် တံတားအတတ္ပညာ တုိ႕သည္လည္း ျမင့္မားလာခဲ့ပါသည္ ။ ထုိ႕ျပင္ ………

Credit https://web.facebook.com/notes/kyaw-linn/%E1%80%90%E1%80%B6%E1%80%90%E1%80%AC%E1%80%B8%E1%80%90%E1%80%8A%E1%80%B9%E1%80%B1%E1%80%86%E1%80%AC%E1%80%80%E1%80%B9%E1%80%BB%E1%80%81%E1%80%84%E1%80%B9%E1%80%B8%E1%80%A1%E1%80%90%E1%80%90%E1%80%B9%E1%80%95%E1%80%8A%E1%80%AC-%E1%81%81/250336238507597/

တံတားတည္ေဆာက္ျခင္းအတတ္ပညာ (၂)


        ထုိ႕ျပင္ တံတားတည္ေဆာက္ရာတြင္လည္း အခက္အခဲအတားအဆီး (Hazard)ကို ေက်ာ္ျဖတ္ရန္ ရည္ရြယ္သည္သာမက အျမင္လွပတင့္တယ္ခန္႕ညားရန္ ဦးစားေပး တည္ေဆာက္လာၾကပါသည္။ သက္ဆုိင္ရာၿမိဳ႕ေတာ္၀န္မ်ားက မိမိၿမိဳ႕ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ လွပေရးအတြက္ ေခတ္မီွလွပေသာ တံတားမ်ားျဖင့္ တန္ဆာဆင္ၾကသကဲ့သုိ႕ ျမိဳ႕လူထု ကလည္း အဆိုပါ တ့တားၾကီးမ်ားျဖင့္ ဂုဏ္ယူေလ့ရိွပါသည္။ ဥပမာ ။ Sanfransisco ၿမိဳ႕မွ Golden Gate တံတား၊ အိုဆာကာၿမိဳ႕အနီးမွ Akashi Kaikyo တံတား၊ လန္ဒန္ၿမိဳ႕၏ သိမ္းျမစ္တံတား၊ ျမန္မာျပည္မွ စစ္ကိုင္းတံတား၊ ေမာ္လၿမိဳင္တံတား၊ ကေလး၀တံတား၊ ပခုကၠဴတံတားအစရိွသည့္တံတားမ်ားကိုလည္း ၿမိဳ႕လူထုကႏွစ္သစ္ျမတ္ႏိုးၾကသလုိ တံတားတည္ေဆာက္ခဲ့ေသာ အင္ဂ်င္နီယာမ်ားကိုလည္း သူရဲေကာင္းသဖြယ္ သေဘာထားဂုဏ္ျပဳၾကပါသည္။
        ၿမိဳ႕ေတာ္၀န္မ်ားက သူ႕ထက္ငါအျပိဳင္တံတားမ်ားျဖင့္ အလွဆင္ၾကရာတြင္ ကမၻာ့ႏုိင္ငံအသီးသီးတြင္ တံတား Design မ်ားသည္ တံတားဗိသုကာ လက္ရာမ်ားႏွင့္ အျပိဳင္ ပံုစံထုတ္လာခဲ့ၾကပါသည္။



























ၿမိဳ႕ခံလူထုတုိ႕သည္ မိမိတို႕၏ၿမိဳ႕ေတာ္အမွတ္လကၡဏာ (Landmark) ျဖစ္ေသာ တံတားၾကီးမ်ား ေရရွည္တည္တံ့ခုိင္ျမဲေရးအတြက္ ၀ိုင္း၀န္းထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ၾကရန္ တာ၀န္ရိွပါသည္။

https://www.facebook.com/notes/md-kyawlinn/%E1%80%90%E1%80%B6%E1%80%90%E1%80%AC%E1%80%B8%E1%80%90%E1%80%8A%E1%80%B9%E1%80%B1%E1%80%86%E1%80%AC%E1%80%80%E1%80%B9%E1%80%BB%E1%80%81%E1%80%84%E1%80%B9%E1%80%B8%E1%80%A1%E1%80%90%E1%80%90%E1%80%B9%E1%80%95%E1%80%8A%E1%80%AC-%E1%81%82/252041198337101

Disqus Shortname

Comments system