Saturday, August 16, 2014

တံတားတည္ေဆာက္မႈအတတ္ပညာ(၅)

ေဘလီတံတား

ဒုတိယကမၻာစစ္ကာလ ၿဗိတိသွ်စစ္ရံုးတြင္ အမႈထမ္းစဥ္ကာလမွာ Mr.Donald Bailey ဟာ ဆန္းသစ္တဲ့တံတားအသစ္တည္ေဆာက္ဖုိ႕ စိတ္ကူးရခဲ့တယ္။ သူ႕ရဲ႕ဒီဇိုင္းက ေမာ္ဂ်ဴလာပံုစံနဲ႕ ေပါ့ပါး၍ ခုိင္မာျပီး ျဖဳတ္လုိ႕တပ္လုိ႕ရေသာ အလြန္အသံုး၀င္ေသာ သံေပါင္တံတားျဖစ္လုိ႕ စစ္ကာလမွာ အၾကီးမားဆံုး တီထြင္မႈတစ္ခုျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ မဟာမိတ္ေတြရဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈတြင္ ထူးျခားေသာအစိတ္အပိုင္းအျဖစ္ အဓိကက်ခဲ့ပါတယ္။
မစၥတာေဘလီဟာ သူ႕ရဲ႕စိတ္ကူးကို အထက္ကို တင္ျပခဲ့တယ္။ အဂၤလိပ္အစိုးရအေနနဲ႕ သူ႕ရဲ႕ ဆန္းသစ္တဲ့တံတားပံုစံကို ေအာင္ျမင္စြာ စမ္းသပ္ႏုိင္ခဲ့တယ္။ ေဘလီတံတားကို ၁၉၄၁ထဲမွ အဆင့္ျမင့္စစ္သံုးတံတားအျဖစ္ အသံုးျပဳခဲ့ျပီး ဥေရာပတစ္ခြင္မွာ က်ယ္က်ယ္ျပန္႕ျပန္႕ကို အသံုးျပဳခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒုတိယကမၻာစစ္အတြင္းမွာ ေဘလီတံတား အစင္း ၂၀၀၀ ေလာက္တည္ေဆာက္ခဲ့ျပီး အေနာက္ေျမာက္ဥေရာပတစ္ခုတည္းပင္လွ်င္ ေဘလီတံတားေပါင္း ၁၅၀၀ေက်ာ္ တည္ေဆာက္ေပးခဲ့ပါတယ္။ၿဗိတိသွ်စစ္တပ္ဟာ ေနာက္(၄)ႏွစ္အတြင္း အာဖရိက ေျမာက္ပိုင္းမွာ ေဘလီ panel ေပါင္း တစ္သန္းထုတ္လုပ္ခဲ့တယ္။
မစၥတာေဒၚနယ္ေဘလီဟာ ၁၉၄၃ ခုႏွစ္မွာ OBE ဘြဲ႕ခ်ီးျမွင့္ျခင္းခံရျပီး ၁၉၄၆ ခုႏွစ္တြင္ သူ႕ရဲ႕ ထူးခၽြန္စြာ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္မႈမ်ားေၾကာင့္ ဆာ ဘြဲ႕ ခ်ီးျမွင့္ျခင္းခံရတယ္။

ေဘလီတံတားတစ္ခု၏အေခၚအေ၀ၚမ်ားမွာ ေအာက္ပါအတိုင္းျဖစ္ပါသည္။



ေဘလီတံတားမ်ားကို Single Lane , Extra wide ႏွင့္ Double lane ၃မ်ိဳးေဆာင္ရြက္ႏုိင္ ပါသည္။



ေဘလီတံတားမ်ား၏ အရြယ္အစားမွာ ေအာက္ပါအတုိင္းျဖစ္ပါသည္။



ေဘလီ Panel မ်ားကိုမူတည္၍ တစ္လႊာတစ္ထပ္ေဘလီ၊ ႏွစ္လႊာတစ္ထပ္ေဘလီ၊ သံုးလႊာတစ္ထပ္ေဘလီ၊ ႏွစ္လႊာႏွစ္ထပ္ေဘလီ၊ သံုးလႊာႏွစ္ထပ္ေဘလီ ၊ သံုးလႊာသံုးထပ္ အစရိွသည္ျဖင့္ ခံႏုိင္ရည္လုိအပ္ေသာ ၀န္တန္ခ်ိန္အလိုက္ တံတားမ်ားကို တည္ေဆာက္ ၾကပါသည္။
        SS    =      Single Single
        SSR  =      Single  Single Reinforcement
        DS    =      Double Single
        DSR  =      Double Single Reinforcement
        TS    =      Triple Single
        TD    =      Triple Double
        TT    =      Triple Triple စသည္ျဖင့္ မ်ိဳးစံုတည္ေဆာက္ႏုိင္ပါသည္။



ေဘလီတံတား၏ခံႏုိင္ရည္၀န္လည္း တံတား၏ Panel အလႊာ အထပ္ေပၚမူတည္၍ ခံႏုိင္ရည္တုိးသြားပါသည္။


အထက္ပါခံႏုိင္၀န္သည္ ျပီးျပည့္စံုေအာင္ တပ္ဆင္ထားေသာ ေဘလီတံတား တစ္စင္းအတြက္ ခံႏုိင္၀န္ျဖစ္ပါသည္။ သို႕ေသာ္ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ လက္ရိွေဘလီတံတားမ်ားမွာ Top Chord မရိွျခင္း Sway Brace မရိွျခင္း အစရိွသည္ျဖင့္ လုိအပ္ခ်က္မ်ားရိွရာ အထက္ဇယားပါ ခံႏုိင္၀န္၏ ၆၀% ေလာက္သာ Max Loading ယူသင့္ပါသည္။

Credit - https://www.facebook.com/notes/md-kyawlinn/%E1%80%90%E1%80%B6%E1%80%90%E1%80%AC%E1%80%B8%E1%80%90%E1%80%8A%E1%80%B9%E1%80%B1%E1%80%86%E1%80%AC%E1%80%80%E1%80%B9%E1%80%99%E1%82%88%E1%80%A1%E1%80%90%E1%80%90%E1%80%B9%E1%80%95%E1%80%8A%E1%80%AC%E1%81%85/263064553901432

2 comments:

Disqus Shortname

Comments system