CE Vip- Beam Design

CE vip - Beam Design

CE - Analysis of rates - version 6

Civil Engineer ေတြအတြက္ CE analysis of rates- version 5 တင္ေပးလိုက္ပါတယ္။

Ebooks

Civil Engineering နဲ႕ပတ္သတ္ေသာ Ebook မ်ား

Etabs

Etabs ေလ့လာရန္

Site Mistake

Site Mistake

Etabs Tutorials

Download ဆြဲနည္း

Friday, July 24, 2015

ရန္ကုန္ၿမို႕ေတာ္စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီ အေဆာက္အအံုဆိုင္ရာနည္းဥပေဒမ်ား (ၾသဂုတ္၊၂၀၁၄)

ရန္ကုန္ၿမို႕ေတာ္စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီ
အေဆာက္အအံုဆိုင္ရာနည္းဥပေဒမ်ား (ၾသဂုတ္၊၂၀၁၄)

http://www.mediafire.com/download/20z6sp7x7xc15zn/YCDC-Building_Regulation.zip

Monday, July 13, 2015

လမ္းအမ်ိဳးအစားမ်ား - အပိုင္း (၂) - Cold Mix Asphalt (CMA) ႏွင္ ့ Warm Mix Asphalt (WMA)


လမ္းအမ်ိဳးအစားမ်ား - အပိုင္း (၁) မွာ Flexible Pavement နဲ ့Rigid Pavement အေၾကာင္းကို မိတ္ဆက္ အေနနဲ ့ ေဆြးေႏြးခဲ့ျပီး Flexible Pavement တည္ေဆာက္ရာမွာ အသုံးမ်ားတဲ့ Hot Mix Asphalt နဲ ့Penetration Asphalt အေၾကာင္းကို အနည္းငယ္ေဆြးေႏြးခဲ့ပါတယ္။ 

လမ္းအမ်ိဳးအစားမ်ား - အပိုင္း (၁) ကို မဖတ္ရေသးသူမ်ား ေအာက္ပါ link မွာၾကည့္ႏိုင္ပါတယ္။
https://www.facebook.com/notes/862260583836744

Flexible Pavement နဲ ့ Rigid Pavement ႏွိဳင္းယွဥ္ခ်က္ကိုေတာ့ ေအာက္ပါ link မွာျပထားပါတယ္။
https://www.facebook.com/notes/san-nwe/လမ္းအမ်ိဳးအစားမ်ား-အပိုင္း-၁-flexible-ႏွင့္-rigid-pavement-ႏွိုင္းယွဥ္ခ်က္မ်ား/869839276412208


Cold Mix Asphalt (CMA) အေၾကာင္းကိုေတာ့ အသုံးနည္းတဲ့အတြက္ေရာ ျမန္မာျပည္ မသံုးဘူးလို ့ ထင္တဲ့အတြက္ေရာေၾကာင့္ ရွင္းမျပဘဲ ခ်န္လွပ္ခဲ့ပါတယ္။ လမ္းအမ်ိဳးအစားမ်ား -အပိုင္း (၂) မွာ Flexible Pavement တည္ေဆာက္နည္းမ်ားကို Japan နည္းစံနစ္ကို အေျခခံျပီး ေဆြးေႏြးသြားမယ္လို ့ ၾကိဳတင္စကားစခဲ့ပါတယ္။

ဒါေပမဲ့  မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္က comment မွာ CMA အေၾကာင္းရွင္းလင္းေပးဘို ့ေတာင္းဆိုထားတာေၾကာင့္ ယခုအပိုင္း (၂) မွာေဆြးေႏြးေပးပါမယ္။ တစ္ဆက္တည္းဘဲ ယခုအခ်ိန္မွာ တျဖည္းျဖည္း ေခတ္စားလာေနတဲ့ Warm Mix Asphalt (WMA) အေၾကာင္းလည္း ထပ္ျဖည့္လိုက္ပါတယ္။ Flexible Pavement တည္ေဆာက္နည္းမ်ားကိုေတာ့ အပိုင္း (၃) မွာေဆြးေႏြးေပးပါမယ္။


၁- Cold Mix Asphalt (CMA)

Cold Mix Asphalt (CMA) ကို အပူေပးရန္မလိုျခင္း၊ ၾကီးမားေသာလမ္းၾကိတ္စက္မ်ားမလိုျခင္းတို ့ေၾကာင့္ လက္ဦးပထမကာလမ်ားက လမ္းျပင္ရာတြင္ သုံးခဲ့ၾကပါတယ္။

HMA နဲ ့CMA တို့ရဲ့ အဓိကကြဲျပားခ်က္ကေတာ ့ CMA ေဖ်ာ္စပ္ရာတြင္ ေရာစာေက်ာက္နဲ ့ ကတၱရာကို အပူေပးရန္မလိုပဲ ပါတ္၀န္းက်င္အပူခ်ိန္ (10°C-30°C) မွာေရာစပ္ႏိုင္ျပီး HMA ကို (138°C-160°C) မွာေရာစပ္ရတာျဖစ္ပါတယ္။ [Ref.3]


CMA ကို ေရေဖ်ာ္ထားတဲ့ ကတၱရာ (water-based asphalt emulsion) နဲ ့ေက်ာက္စရစ္ (သို့) ခြဲေက်ာက္ကို job nix formula အတိုင္း ေရာေႏွာထားပါတယ္။  ေက်ာက္အစား ကတၱရာလမ္းေဟာင္းေတြက ျပန္ထုတ္ထားတဲ့ (asphalt millings) ကိုလည္း ကုန္က်စရိတ္ သက္သာဘို့ သုံးႏိုင္ပါတယ္။ ကတၱရာနဲ ့ ေက်ာက္ တြဲတဲ့အားကို (bonding) ကို ေရေဖ်ာ္ထားတဲ့ ကတၱရာကေရေတြ အေငြ ့ျပန္ျပီး curing ျဖစ္သြားတဲ့အခါမွာ ရရွိပါတယ္။ အေမရိက နဲ ့ ကေနဒါႏိုင္ငံေတြမွာေတာ့ CMA ကို ready-mix အျဖစ္ အိပ္ေတြနဲ ့ထည့္ျပီးသားကို အဆင္သင့္ ၀ယ္ယူအသံးုျပဳႏိုင္ပါတယ္။

Cold Mix Asphalt BagCold Mix Asphalt Bag
CMA in handCMA in hand
CMA in Road RepairCMA in Road Repair

အာရွႏိုင္ငံေတြမွာေတာ့  India ေဒသအခ်ိဳ ့မွာသုံးတယ္လို ့သိရပါတယ္။ Brazil, Iraq, United Kingdom, Australia စတဲ ့ႏိုင္ငံေတြမွာလည္း သုံးတယ္လို ့ ေလ့လာသိရွိရပါတယ္။ (Ref. 2)
လမ္းခင္းျပီးလို ့ Initial curing (အၾကမ္းဖ်င္း ၂၄ နာရီခန့္) ရျပီးတာနဲ ့ သုံးလို့ ့ရပါျပီ။

CMA ရဲ ့ အားသာခ်က္အခ်ို ့ကေတာ့
  • ေပ်ာ့ေျပာင္းေပမဲ့ အပူခ်ိန္ေျပာင္းလဲမွဳကို ခံႏိုင္ျခင္း
  • ဗဟိုေဖ်ာ္စက္ျဖင့္ျဖစ္ေစ၊ လုပ္ငန္းခြင္တြင္ျဖစ္ေစ ထုတ္လုပ္ႏိုင္ျခင္း
  • ေရေဖ်ာ္ထားတဲ့ ကတၱရာ (water-based asphalt emulsion) နဲ ့ေက်ာက္စရစ္ လြယ္ကူစြာ ေရာေႏွာႏိုင္ျခင္း
  • သယ္ယူစရိတ္သက္သာျခင္း
  • အလြယ္တကူသိမ္းဆည္းႏိုင္သည့္ျပင္ တစ္ၾကိမ္သုံးျပီး ျပန္လည္သုံးႏိုင္ျခင္း (recyclable)
  • Hot Mix Asphalt မရႏိုင္သည့္ ေက်းလက္ေဒသလမ္းမ်ားအတြက္ အလြယ္တကူသုံးႏိုင္ျခင္း
CMA ကို light traffic road ေတြမွာဘဲ သုံးဘို ့သင့္တဲ့အတြက္ အေ၀းေျပးလမ္းမေတြ၊ ျမိဳ  ့ၾကီးေတြကလမ္းေတြ ခင္းဘို့ေတာ ့ မသင့္ေတာ္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ လမ္းေပါက္ဖာဘို ့အတြက္ေတာ့ သုံးႏိုင္ပါတယ္။

CMA ထဲကို ဘိလပ္ေျမ ၊ ထုံး စတဲ့ additive မ်ားထပ္ထည့္ျပီး ပိုမိုေကာင္းမြန္ေအာင္လုပ္ျခင္းအားျဖင့္ HMA နီးပါးခိုင္ခန့္ေအာင္ လုပ္ႏိုင္ပါေသးတယ္။ [Ref. 3]

CMA နည္းစနစ္ကို ေအာက္ပါ link မွာ ၾကည့္ႏိုင္ပါတယ္။
https://youtu.be/noTpwZd-PwM

၂- Warm Mix Asphalt (WMA)

WMA နည္းစနစ္ကေတာ့ HMA နည္းစနစ္ထဲကို additive ေတြထပ္ထည္ါျပီး ေဖ်ာ္စပ္ျခင္းနဲ ့ လမ္းခင္းျခင္းတို့ကို HMA ထက္ပိုမိုနိမ့္က်တဲ့ အပူခ်ိန္ (0°C-38°C) မွာ ျပဳလုပ္ႏိုင္ေအာင္ ဓါတုေဗဒအေရာမ်ားနဲ့ ျပဳျပင္ထားတဲ့ Mix Design ကိုသံုးပါတယ္။[Ref. 4]

WMAWMA
WMA ConstructionWMA Construction

WMA ရဲ ့ အားသာခ်က္အခ်ို ့ကေတာ့
  • ေဖ်ာ္စပ္ရာတြင္ ေလာင္စာဆီကုန္က်မွဳသက္သာျခင္း
  • လမ္းခင္းရန္၊ သယ္ယူရန္၊ သိပ္သည္းေအာင္ၾကိတ္ရန္အတြက္ အခ်ိန္ပိုမိုရရွိျခင္း
  • ေလာင္စာဆီသုံးစြဲမွဳနည္းသျဖင့္ ကာဗြန္ဒိုင္ေအာက္ဆိုဒ္ထုတ္လွြတ္မွဳေလွ်ာ့ခ်ႏိုင္ျခင္း စသည္တုိ့ျဖစ္ပါတယ္။
WMA အသုံးျပဳမွုမွာ ယခုအခါ တျဖည္းျဖည္းပိုမိုေခတ္စားလာေနျပီျဖစ္ပါတယ္။ 2012 ႏွစ္စစ္တမ္းေကာက္ယူမွဳအရ အေမရိကန္ႏိုင္ငံတြင္ ကတၱရာထုတ္လုပ္မွဳ၏ ၂၅% မွာ WMA ျဖစ္ျပီး 2009 ႏွင့္ ႏွိဳင္းယွဥ္လ်ွင္ 416% တိုးလာသည္ဟုဆိုပါသည္။

WMA နည္းစနစ္ကို ေအာက္ပါ link မွာ ၾကည့္ႏိုင္ပါတယ္။
https://youtu.be/r0Zr23C76MU

----------------********------------------------------------

References and further readings;
1. http://www.asmg.com/services_mixes_cma.html
2. http://www.coldasphalt.com/
3. Use of Cold Mixes for Rural Road Construction, International Conference on Emerging Frontiers in Technology for Rural Area (EFITRA) 2012
4. Pavement Design Guide, Texas Department of Transportation, January 2011

Credit
San NweSan Nwe

လမ္းအမ်ိဳးအစားမ်ား - အပိုင္း (၁) Flexible ႏွင့္ Rigid Pavement ႏွိုင္းယွဥ္ခ်က္မ်ား



လမ္းအမ်ိဳးအစားမ်ား - အပိုင္း (၁) ရဲ့ ေနာက္ဆက္တြဲအျဖစ္ Flexible ႏွင့္ Rigid Pavement ႏွိုင္းယွဥ္ခ်က္မ်ားကို မ်ွေ၀ေပးလိုက္ပါတယ္။ ေအာက္ပါ ေအာက္ပါ link မွာၾကည့္ပါ။
https://www.youtube.com/playlist?list=PL26WsM89U6p7Cn72ndk-g3C8nT2pxQfft

Connection ေႏွးလို ့ youtube မွာၾကည့္ဘို ့ အဆင္မေျပသူေတြအတြက္ Screenshot ေလးေတြ ေအာက္မွာ ထည့္ေပးလိုက္ပါတယ္။
Pavement Comparison-1Pavement Comparison-1

Pavement Comparison-2Pavement Comparison-2

Pavement Comparison-3Pavement Comparison-3



လမ္းအမ်ိဳးအစားမ်ား - အပိုင္း (၁)- Pavement Type  ၃ မ်ိဴ း ကို မဖတ္ရေသးသူမ်ား ေအာက္ပါ link မွာၾကည့္ႏိုင္ပါတယ္။
https://www.facebook.com/notes/862260583836744/


အပိုင္း (၂) မွာေတာ့ Flexible Pavement တည္ေဆာက္နည္းမ်ားကို Japan နည္းစံနစ္ကို အေျခခံျပီး ေဆြးေႏြးသြားမွာမို ့ စိတ္၀င္စားသူမ်ား ေစာင့္ေမွ်ာ္ဖတ္ရွု ေဆြးေႏြးၾကဖို ့ ၾကိဳတင္ အသိေပးပါတယ္။

Credit
San Nwe
San Nwe

လမ္းအမ်ိဳးအစားမ်ား - အပိုင္း (၁)-Pavement Type ၃ မ်ိဴ း

ယခုအခ်ိန္တြင္ အဓိက အသုံးျပဳေနၾကသည့္ Pavement Type  ၃ မ်ိဴ းရွိပါသည္။ ၄င္းတို ့မွာ

1) Flexible Pavement
2) Rigid or Concrete Pavement
3) Composite Pavement

1)    Flexible Pavement
Flexible Pavement ကို ကတၱရာ (bitumen) ႏွင့္ ေက်ာက္စရစ္ (သို ့) ခြဲေက်ာက္ (granular material) တို.ျဖင္.တည္ေဆာက္ပါသည္။

Typical Flexible PavementTypical Flexible Pavement

Flexible Pavement ခင္းရာတြင္ အေပၚလွြာမ်ား (binder course and wearing or surface course) ေဆာက္လုပ္ရာတြင္ ေအာက္ပါအတိုင္း အဓိကအားျဖင့္ ၃ မ်ိဳးခြဲႏိုင္ပါသည္။

1.1. Hot Mix Asphalt (HMA) method - for general traffic
1.2. Cold Mix Asphalt (CMA) method - for light traffic
1.3. Penetration method - for light traffic

1.1.  HMA ကို အမ်ားအားျဖင့္ Asphalt Concrete (AC) ဟု အသုံးမ်ားပါသည္။ ျမန္မာျပည္တြင္ ႏိုင္လြန္ကတၱရာဟု သုံးပါသည္။  HMA ကို central mixing plant တြင္ သဲ၊ေက်ာက္ စသည္တို့ကို သတ္မွတ္ေသာ အပူခ်ိန္ေရာက္သည္အထိ အပူေပးျပီး ကတၱရာျဖင့္ေရာေဖ်ာ္ကာ လမ္းခင္းမည့္ေနရာသို့ dump truck မ်ားျဖင့္ပို ့ေဆာင္ပါသည္။

HMA MethodHMA Method

ဤလမ္းခင္းနည္း၏ အေျခခံသေဘာမွာ surface course ေပၚသက္ေရာက္သည့္ ၀န္ကို AC surface course မွတဆင့္ ၀န္ထမ္းအား အဆင့္ဆင့္နည္းသြားသည့္ base course, subbase course, subgrade တို ့သို ့ ျဖန့္က်က္သက္ေရာက္ေစသည့္ နည္းျဖစ္ပါသည္။

AC Road StructureAC Road Structure

1.2. Cold Mix Asphalt (CMA) မွာအသုံးနညိးသျဖင့္ ဤအခန္းတြင္ ခ်န္လွပ္ခဲ့ပါသည္။
စိတ္၀င္စားသူမ်ား လမ္းအမ်ိဳးအစားမ်ား - အပိုင္း (၂) - Cold Mix Asphalt (CMA) ႏွင္ ့ Warm Mix Asphalt (WMA), ေအာက္ပါ link တြင္ဖတ္ႏိုင္ပါသည္။

1.3. Penetration method ကို Asphalt Concrete (AC) မရႏိုင္ေသာ နယ္ျမိဳ  ့မ်ားႏွင့္ ေက်းလက္ေဒသမ်ားတြင္ အသုံုးျပဳပါသည္။ ကတၱရာပံုးမ်ားကို အရည္ေပ်ာ္သည္အထိ အပူေပးျပီး ေက်ာက္တစ္လွည့္ ကတၱရာတစ္လွည့္ ခင္းသည့္နည္းျဖစ္ပါသည္။ Penetration method ႏွင့္ AC ၏အဓိက ကြာျခားခ်က္မွာ Penetration method တြင္ပါ၀င္ေသာ ကတၱရာမွာ structural strength မရွိဘဲ ေက်ာက္မ်ားကို တြဲထိန္းထားရန္အတြက္သာျဖစ္ပါသည္။
Penetration MethodPenetration Method

ဤလမ္းခင္းနည္း၏ အေျခခံသေဘာမွာ surface course ေပၚသက္ေရာက္သည့္ ၀န္ကို အရြယ္စုံ ခြဲေက်ာက္မ်ား အခ်င္းခ်င္း ခ်ိတ္ဆက္မွဳ (interlock of aggregate) ကရရွိသည့္ တည္ျငိမ္ခိုင္ခန့္မွဳမွတဆင့္ လမ္းေအာက္ခံလွြာ (base course) ေပၚသို ျဖန့္က်က္သက္ေရာက္ေစျပီး ခြဲေက်ာက္မ်ားေရြ ့လွ်ားမွဳကို ကတၱရာျဖင့္တြဲထိန္းထားသည့္နည္းျဖစ္ပါသည္။

Macadam Road StuctureMacadam Road Stucture

ဤ ၃ မ်ိဳး၏ေဆာက္လုပ္ပုံ မ်ားကို အပိုင္း (၂) တြင္ဆက္လက္ ေဆြးေႏြးပါမည္။


2) Rigid or Concrete Pavement  
Rigid pavement ကို ဘိလပ္ေျမ (Portland Cement)  Concrete ျဖင့္တည္ေဆာက္ပါသည္။

Typical Rigid Pavement SectionTypical Rigid Pavement Section

Rigid pavement တြင္လည္း ဒီဇိုင္းအမ်ိဳးအမ်ိဳဒအစားေပၚမူတည္ျပီး ေအာက္ပါအတိုင္း ၄ မ်ိဳးထပ္မံခြဲျခားႏိုင္ပါသည္။

a. Continuously Reinforced Concrete Pavement (CRCP)
b. Concrete Pavement Contraction Design (CPCD)
c. Jointed Reinforced Concrete Pavement (JRCP)
d. Prestressed Concrete Pavement (PCP)

a. Continuously Reinforced Concrete Pavement (CRCP) CRCP အမ်ိဳးအစားမွာ joint မပါ၀င္ေသာ ဒီဇိုင္းျဖစ္ျပီး ခပ္စိတ္စိတ္ျဖစ္ေပၚေနေသာ ကန့္လန့္ျဖတ္ အက္ေၾကာင္းမ်ားမွာ CRCP ၏သိသာေသာလကၡဏာတစ္ခုျဖစ္ပါသည္။ ဤအက္ေၾကာင္းမ်ားကိုအထဲတြင္ပါ၀င္သည့္သံေခ်ာင္းက ျမဲျမံစြာဆြဲထိန္းထားျခင္းျဖစ္သျဖင့္ ၄င္းတို့ညီညာ(uniformly spaced) စြာျဖစ္ေပၚေနသမွ် စိုးရိမ္စရာမရွိပါ။ ေအာက္ပါပုံကို ၾကည့္ပါ။

CRCPCRCP 

b. Concrete Pavement Contraction Design (CPCD)
CPCD ဒီဖိုင္းတြင္ အက္ေၾကာင္းမ်ားကို contraction joint ကထိန္းထားျပီး dowel bar မွအပ သံေခ်ာင္းမပါ၀င္ပါ။ ေအာက္ပါပုံကို ၾကည့္ပါ။

CPCDCPCD 


c. Jointed Reinforced Concrete Pavement (JRCP)
 JRCP ဒီဇိုင္းတြင္ contraction joint ႏွင့္ သံေခ်ာင္းမ်ားက အက္ေၾကာင္းမ်ားကိုထိန္းထားပါသည္။ ကန့္လတ္ျဖတ္ဆက္ေၾကာင္း (traverse joint spacing) က Concrete contraction design (CPCD) spacing ထက္ပိုရွည္ထားပါသည္။ ေအာက္ပါပုံကို ၾကည့္ပါ။ JRCPJRCP 

d. Prestressed Concrete Pavement (PCP)
PCP ဒီဇိုင္းမွာ က်ယ္ျပန့္စြာ အသံုးျပဳျခင္းမရွိေသးသျဖင့္ ခ်န္လွပ္ခဲ့ပါသည္။


3) Composite Pavement  
Composite Pavement ကို အထက္ပါ Flexible Pavement ႏွင့္ Rigid Pavement ႏွစ္မ်ဳိးကိုေပါင္းစပ္ထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ကြန္ကရိ ကိုေအာက္လြွာအျဖစ္ထားျပီး ကတၱရာကို အေပၚအလြွာအျဖစ္ခင္းပါသည္။ ဤနည္းမွာ ကြန္ကရိေအာက္လွြာက ခိုင္မာေသာ လမ္းေအာက္ခံ (road base) ကိုေပးျပီး ကတၱရာအေပၚလွြာက ေခ်ာမြတ္ ေတာင့္တင္းေသာ မ်က္ႏွာျပင္ (smooth and non-reflective surface) ကိုေပးႏိုင္သည့္အတြက္ အေကာင္းဆုံးျဖစ္ပါသည္။ သို ့ေသာ္ အလြန္ေစ်းၾကီးသျဖင့္ အသုံးနည္းပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ ပထမ ၂ မ်ဳိး ( Flexible Pavement ႏွင့္ Rigid or Concrete Pavement) ကိုသာ ေဆြးေႏြးသြားပါမည္။



Rigid ႏွင့္ Flexible Pavement တို ့၏ အဓိက လကၡဏာမ်ား
1) Traffic Load distribution

Load DistributionLoad Distribution

အထက္ပါပံုတြင္ျပထားသည့္အတိုင္း Rigid Pavement မွာ အလြန္ခိုင္မာေတာင့္တင္းမွဳ (stiffness) ရွိသျဖင့္ အထက္မွသက္ေရာက္ေသာ ၀န္အားမွာ ပိုမိက်ယ္ျပန့္ေသာ လမ္းေအာက္ခံလြွာ ေပၚသို ့ျဖန့္က်က္က်ေရာက္သြားပါသည္။ ထို ့ေၾကာင့္ အထက္မွသက္ေရာက္ေသာ ၀န္အား၏ အဓိကအပိုင္းအား slab ကိုယ္တိုင္ကထမ္းထားပါသည္။

Flexible pavement တြင္မူ အထက္မွသက္ေရာက္ေသာ ၀န္အားကို အေပၚမွ ကတၱရာအလွြာအပါအ၀င္ ေအာက္ခံအလွြာမ်ားက အဆင့္ဆင့္မ်ွေ၀ျပီးထမ္းၾကရပါသည္။


Rigid ႏွင့္ Flexible Pavement တို ့၏ အားသာခ်က္ ႏွင့္ အားနည္းခ်က္မ်ားကို ေအာက္ပါ link မွာဖတ္ႏိုင္ပါသည္။


***********************Refrences*****************************
1. Pavement Analysis and Design, 2nd Edition-Yang H. Huang, University of Kentucky
2. Pavement Design Guide, Texas Department of Transportation, Revised January 2011
3. Manual for Asphalt Pavement, Japan Road Association, 1989

*** Self Compacting Concrete (SCC)***

*** Self Compacting Concrete (SCC)***
SCC က တျဖည္းျဖည္းေခတ္စားလာေနတဲ့ နည္းစံနစ္အသစ္တစ္ခုပါ။ ဒီနည္းစံနစ္ကို 1980 ျပည့္လြန္ႏွစ္မ်ားက ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွာ Mr. Okamura ဆိုသူကစတင္ေလ့လာခဲ့ျပီး တိုက်ိဳတကၠသိုလ္မွာ Mr. Ozawa ဦးေဆာင္တဲ့ အဖြဲ ့က ဆက္လက္္ သုေတသနျပဳခဲ့ၾကပါတယ္။ 1988 ေရာက္မွ
“High Perfoemance Concrete” ဆိုတဲ့ အမည္နဲ့ စတင္အသုံးျပဳခဲ့ပါတယ္။
SCC ရဲ ့ထူးျခားခ်က္ကေတာ့ superplasticizer နဲ ့ stabilizer ေတြကို ကြန္ကရိေဖ်ာ္စပ္ရာမွာ ထပ္ထည့္ျပီး အလြန္ေပ်ာ့ေျပာင္းေခ်ာေမြ ့ျပီးစီးဆင္းမွဳေကာင္းတဲ့ ကြန္ကရိကိုထုတ္လုပ္ထားတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ vibrator သုံးဖို ့မလိုဘဲ formwork အတြင္းပိုင္း ေနရာအားလုံးမွာ segregation မျဖစ္ေစဘဲ self weight ေၾကာင့္ compaction အလုံအေလာက္ရႏိုင္ပါတယ္။ Strenght အေနနဲ့ကေတာ့ 24 နာရီအတြင္း 30-40 N/mm² (Grade 30 to 40) အထိရႏိုင္ပါတယ္။
ယခုအခါမွာေတာ့ ႏိုင္ငံေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ SCC ကိုသုံးစဲြမွဳမ်ားလာတယ္လို့ေလ့လာ သိရွိရပါတယ္။
က်ြန္ေတာ္တို ့ ျမန္မာျပည္မွာ သုံးဖို ့အတြက္ေတာ ့ ထုတ္လုပ္မွဳစရိတ္ ၾကီးျမင့္မွဳေၾကာင့္ အခ်ိန္အေတာ္ၾကာေအာင္ ေစာင့္ရဦးမယ္ထင္ပါတယ္။ နည္းပညာပိုင္းေနနဲ့ေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တုိ ့လုပ္ႏိုင္မယ္လို ့ယုံၾကည္ပါတယ္။
SCC အေၾကာင္း စိတ္၀င္စားသူမ်ားရင္ သီးျခားေခါင္းစဥ္တစ္ခုအျဖစ္ အခ်ိန္ရတဲ့အခါ အက်ယ္ထပ္ေရးဖို ့က်ိဳးစားပါမယ္ ကို Chamm Shwin ေရ ့။
San Nwe Jun 3, 2015
******************************************************
San Nwe

ျငမ္းဆင္ျခင္း (Scaffolding) ၊ ေက်ာက္ပုံးရုိက္ျခင္း (Formwork) ၊ယာယီထာက္တိုင္စံနစ္မ်ား (Falsework) အေၾကာင္းစာအုပ္မ်ား

ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းေတြမွာ မရွိမျဖစ္လိုအပ္တဲ့ ျငမ္းဆင္ျခင္း (Scaffolding) ၊ ေက်ာက္ပုံးရုိက္ျခင္း (Formwork) ၊ ေထာက္တိုင္စံနစ္မ်ား (Falsework) အတြက္ ေကာင္းႏိုးရာရာ စာအုပ္မ်ားစုစည္းမွဳ ၊

1) Investigation into aspects of falsework, Prepared by the School of Civil Engineering   The University of Birmingham for the Health and Safety Executive

2) Guidance Notes on Falsework Safety

3) Draft Code of Practice for Formwork & Falsework    Safe work Australia

4) Falsework and Forms, Self-study course (US)

5) CHAPTER 6 - FALSEWORK, FORMWORK AND CONCRETE FINISH

6) Falsework Manual , 466 pages    by State of California, Department of Transportation

7) Safe erection, use and dismantling of falsework   

8) Indian Standard, FALSEWORK FOR CONCRETE STRUCTURES GUIDELINES

9) CODE OF PRACTICE FOR METAL SCAFFOLDING SAFETY   By Occupational Safety and Health Branch    Labour Department, HK


Credit

AutoCAD ျဖင့္ Soap Case တစ္ခုဖန္တီးျခင္း

soap designအဆင့္(၁) ပထမဦးစြာ Unit Command (UN) ဝင္ကာ Length Type တြင္ Decimal ၊ Insertion Scale တြင္ Milimeters ထားပါ။
1အဆင့္(၂) Limits Command (Limits) ဝင္ကာ Lower Left corner = 0,0 ၊ Upper Right Corner = 500 , 500ထားေပးပါ။
2အဆင့္(၃) Home > View Group > Top ကိုဝင္ကာ ေအာက္ပါပံုတြင္ေပးထားသည့္အတိုင္းေရးဆြဲပါ။
3ၿပီးလွ်င္ Circle Command (C) ဝင္ကာ Tan Tan Radius ကုိေရြးကာ ေအာက္ပါပံုတြင္ ေပးထားသည့္ အတိုင္း R = 70 , R = 65 ရွိေသာ အဝန္းပိုင္းေလးကိုေရးဆြဲပါ။ လိုေသာအစိတ္အပိုင္းမ်ားကို Trim Command (TR) ျဖင့္ ဝင္ကာ မလိုခ်င္ေသာ အစိတ္အပိုင္းမ်ားကို ဖ်က္ေပးပါ။
4အဆင့္(၄) Home > View Group > SW Isometric ကိုေရြးပါ။ Closed Area ကိုထုတင္ ခ်င္ေသာေၾကာင့္ Presspull Command (PRESSPULL) ဝင္ကာ ထုကို 30 mm တင္ေပးပါ။
5အဆင့္(၅) ေအာက္ေျခအနားမ်ားကို Fillet Command (F) ဝင္ကာ R = 15 ထားေပးပါ။ 3D Shape ကိုလိုခ်င္ေသာေၾကာင့္ Visual Style တြင္ Shaped With Edges ကိုေရြးပါ။
6အဆင့္(၆) Home > View group > Front ကိုေရြးကာ ေအာက္ပါပံုတြင္ေပးထားသည့္အတိုင္း ေရးဆြဲပါ။ ၿပီးလွ်င္ Presspull Command (PRESSPULL) ဝင္ကာ ထုကို 70 mm တင္ေပးပါ။
7ၿပီးလွ်င္ Midpoint မွကိုင္ကာSoap ၏ ေအာက္ေျခ midpoint တြင္ထားေပးပါ။
8အဆင့္(၇) Subtract Command (SU) ဝင္ကာ လိုခ်င္ေသာ Object ကိုမွတ္ကာ မလိုခ်င္ေသာ Object ကို ဖယ္ထုတ္ေပးပါ။ ဒါဆိုေအာက္ေျခေဖာင္းၾကြပံုစံေလးကိုရရွိလာမည္ျဖစ္သည္။
9Home > Solid Editing Group ရွိ Shell ကိုေရြးကာ Shell Distance တြင္ 2 ထားပါ။
10ဒါဆို 3D Solid ကို Offset ခ်ထားေသာ ပံုစံကိုရရွိလာမည္ျဖစ္သည္။
11အဆင့္(၈) Home > View Group > Visual Style တြင္ Shaded With Edgesကိုေရြးပါ။ ေခါင္းပြျဖစ္ခ်င္ေသာေၾကာင့္ မူလ 2D Shape ကို Presspull Command (PRESSPULL) ဝင္ကာ ထု 2mm ထားေပးပါ။
12
13အဆင့္(၉) Midpoint မွ ကိုင္ကာ မူလ Solid Shape ၏ Midpoint တြင္ထားေပးပါ။ Subtract Command (SU) ဝင္ကာ အျပင္ Solid ကို Select မွတ္ကာ ဖယ္ထုတ္မည့္အတြင္း solid ကို Select မွတ္ပါ။ ဒါဆိုေအာက္ပါပံုေလးကို ရရွိလာမည္ျဖစ္သည္။
14အဆင့္(၁၀) Home > View Group > Top ကိုေရြးပါ။ ၿပီးလွ်င္ Home > View Group > SW Isometric ကို ဝင္ကာ Presspull Command (PRESSPULL) ေရြးကာ ထုကို 50mm တင္ေပးပါ။
15ဒါဆိုေအာက္ပါပံုေလးအတိုင္းရရွိလာမည္ျဖစ္သည္။
16အဆင့္ (၁၁) Cylinder ၏ center မွကိုင္ကာ ပံုတြင္ေပးထားသည့္အတိုင္းေနရာခ်ေပးပါ။
17အေပါက္ေဖါက္ခ်င္ေသာေၾကာင့္ Subtract Command (SU) ဝင္ကာ အျပင္ဘက္ Object ကိုselect မွတ္ကာ လုိခ်င္ေသာအတြင္း object ကို select ေပးပါ။ ဒါဆို ဆပ္ျပာခြက္ေလးကို အေပါက္ေဖါက္ထားသည့္ ပံုစံေလးကို ရရွိလာမည္ျဖစ္သည္။
18Post ကို Offline eBook ေလးအျဖစ္ေဒါင္းခ်င္ေတာ႔…AutoCAD ျဖင့္ Soap တစ္ခုဖန္တီးျခင္း
Drawing file ေလးေဒါင္းခ်င္ရင္ေတာ႔…..soap case design
Credit http://www.mmdataworld.com/

SketchUp ျဖင့္ Spiral Stair တစ္ခုဖန္တီးျခင္း

အဆင့္(၁) ပထမဦးစြာ Google SketchUp Pro 8 ကိုဖြင့္ပါ။ Template > Architectural Design – Feet and Inches ကို ေရြးကာ Start Using SketchUp ကိုဖြင့္ပါ။
Data World
အဆင့္(၂) Camera ထဲမွ Parallel Projection ကိုေရြးကာ Top သို႔ေျပာင္းထားပါ။
Data World
အဆင့္(၃) Circle (c) ကိုယူကာ Radius 3’ ႏွင့္ Radius 3” ရွိေသာ circle ကိုေရးဆြဲပါ။ ၿပီးလွ်င္ Line (L) ကိုယူကာ ေအာက္ပါပံုတြင္ေပးထားသည့္အတိုင္း ေလွကားထစ္တစ္ထပ္စာေပၚေအာင္ ေရးဆြဲပါ။
Data World
အဆင့္(၄) က်န္ေသာအပိုင္းမ်ားကို ဖ်က္ကာ ေလွကားထစ္တစ္ထစ္စာကို ထားထားပါ။ Iso view သို႔ေျပာင္းၿပီး object ကုိ select မွတ္ကာ Right Click ႏွိပ္၍ Make component ကိုေရြးပါ။ Create Component Box ေပၚလာပါက Name တြင္မိမိစိတ္ၾကိဳက္ သတ္မွတ္ကာ Create button ကိုႏွိပ္ပါ။
Data World
အဆင့္(၅) Step ကို ထုတင္ခ်င္ေသာေၾကာင့္ select မွတ္ကာ Right Click ႏွိပ္၍ Edit Component ကိုယူပါ။ ၿပီးလွ်င္ Push Pull (P) ကိုယူကာ အထူ (5.5“) တင္ပါ။ ထုတင္ထားေသာ object ကို rotate လွည့္ခ်င္ေသာေၾကာင့္ Rotate (Q) ကိုယူကာ axis တြင္ base point သတ္မွတ္ပါ။ ၿပီးလွ်င္ Ctrl ကိုႏွိပ္၍ Step ၏ စမွတ္ႏွင့္ ဆံုးမွတ္ကို ေပးကာ VCB box တြင္ Angle ကို 24X ထားပါ။ ဒါဆိုေအာက္ပါပံုကို ရရွိၿပီျဖစ္သည္။
5
Data World
Data World
အဆင့္(၆) ပံုမ်ားအားလံုးကို select မွတ္ကာ Move (M) ကိုယူကာ step ၏ ေအာက္ေျခမွတ္မွကိုင္ကာ step ၏အေပၚမွတ္သို႕တင္ေပးပါ။ ၿပီးလွ်င္ VCB Box တြင္ 13 X ဟုရိုက္ထည့္ပါ။ Step တစ္ခုစီကို ေအာက္ပါပံုတြင္ေပးထားသည့္အတိုင္း selection မွတ္ေပးပါ။
Data World
Data World
အဆင့္(၇) Selection ေျပာင္းျပန္မွတ္ခ်င္ေသာေၾကာင့္ Shift ကိုဖိကာ object အားလံုးကို select မွတ္ေပးပါ။ ၿပီးလွ်င္ Delete ကိုႏွိပ္၍ဖ်က္ပါ။
Data World
အဆင့္(၈) Step တစ္ခုကို select မွတ္ကာ Push Pull (P) ကိုဝင္၍ ေအာက္သို႕ထု 3” ေလွ်ာ႔ခ်ပါ။ ၿပီးလွ်င္ ပထမဦးဆံုး Step တြင္ Circle (c) ကိုယူကာ radius 0.5” ရွိေသာ circle တစ္ခုကိုေရးဆြဲပါ။ Line (L) ကိုဝင္ circle ၏ center တြင္ အျမင့္ 3’ ရွိေသာ Line ကိုေရးဆြဲကာ ဒုတိယ step ၏ အျမင့္ 3’ ႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္ပါ။
Data World
Data World
အဆင့္(၉) လမ္းေၾကာင္းကို select မွတ္ကာ Follow me ကိုယူ circle ကို click ပါ။ Railing က မဲေနပါက Railing ကို select မွတ္ကာ Right Click ႏွိပ္၍ Reverse Faces ကို ေရြးေပးပါ။
Data World
အဆင့္(၁၀) Axis တြင္ Circle တစ္ခုေရးဆြဲပါ။ Push Pull ကိုယူကာ အျမင့္ 10 ’ တင္ပါ။ ေအာက္ေျခကို 5” ထုတင္ပါ။ ဒါဆိုေအာက္ပါပံုအတိုင္း Spiral Stair တစ္ခုကို ရရွိပါမည္။
Data World
Architectural Design ေရးဆြဲျခင္းကို စိတ္ဝင္စားသူမ်ား အတြက္ ေလ့လာႏိုင္ရန္ တင္ေပးလိုက္ပါတယ္။
Credit - http://www.mmdataworld.com/

Disqus Shortname

Comments system