သြားရင္းလာရင္း ေတြျမင္ခဲ့ရတဲ့ အတုယူသင့္တဲ့ စင္ကာပူရဲ႕ လမ္းစနစ္ေလးအခ်ဳိ႕ကို နည္းနည္း ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။
စင္ကာပူ ႏိုင္ငံဟာ ေရပတ္လည္၀ိုင္းေနတဲ့ ကြၽန္းႏိုင္ငံေလးျဖစ္ၿပီးေတာ့ area အေနနဲ႔ 276.5 စတုရန္းမိုင္ က်ယ္၀န္းပါတယ္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရဲ႕ ၿမိဳ႕ျပ ဧရိယာက 231.2 စတုရန္းမိုင္႐ွိတဲ့အတြက္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕နဲ႔ မတိမ္းမယိမ္း အက်ယ္အ၀န္း႐ွိတယ္လို႔ ဆိုရမွာပါ။ 2014 စာရင္းဇယားေတြအရ စင္ကာပူမွာ လူဦးေရ 5.47 သန္းရွိျပီးေတာ့ LTA စာရင္းဇယားေတြအရ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ ၁ သိန္းခြဲ ခန္႔ အပါအ၀င္ စုစုေပါင္း ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ အေရအတြက္ တစ္သန္းနီးပါး (971,871 as of June 2014) ႐ွိပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ Malaysia Registered Car မ်ားလဲ ေန႔စဥ္ ၀င္ေရာက္လ်က္ ရွိပါတယ္။ (အဲ ရန္ကုန္မွာေတာ့ registered ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ အေရအတြက္က ၄ သိန္းေက်ာ္လို႔ သိရပါတယ္။ သို႔ေသာ္ အဲဒီ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ အားလံုးေတာ့ ရန္ကုန္မွာ ႐ွိတာမဟုတ္ပါ။) သို႔ေသာ္လည္းပဲ တစ္ခါတစ္ရံ Accident ျဖစ္လုိ႔ ျဖစ္တဲ့ လမ္းပိတ္ဆို႔မႈမ်ဳိးမွအပ ဆိုးရြားလွတဲ့ ကားၾကပ္မႈမ်ဳိးကို စင္ကာပူမွာ မေတြ႔ျမင္ရပါ။ ကုန္းေျမ ဧရိယာ ရွားပါးေပမယ့္ လမ္းေတြအတြက္ လံုေလာက္တဲ့ ဧရိယာ ပမာဏ စီမံေပးထားတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ ေနာက္ျပီး ကားပါကင္လဲ လံုေလာက္စြာ စီမံေပးထားတာ ေတြ႔ရပါတယ္။
Expressway မ်ား
ဒီပံုက စင္ကာပူျမိဳ႕ရဲ႕ Expressway Map ျဖစ္ပါတယ္။ Expressway ေတြ တစ္ျမဳိ႕လံုးကို လႊမ္းျခံဳထားတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ 2014 LTA စာရင္းဇယားေတြအရ စင္ကာပူႏိုင္ငံမွာ Expressway 164km အပါအ၀င္ စုစုေပါင္း လမ္းအ႐ွည္ 3452 km ႐ွိပါတယ္။
figure 1
ဒီဓါတ္ပံုက Expressway ေပၚ Bus ကားနဲ႔ ျဖတ္သန္းသြားလာခဲ့ခ်ိန္မွာ ရိုက္ထားတာပါ။ ဒီပံုမွာ လမ္းရဲ႕ ဘယ္ဘက္မွာ က်ယ္၀န္းတဲ့ road shoulder ေတြေတႊ႕ရသလို လမ္းခြဲတဲ့ေနရာမွာလဲ အ၀ါေရာင္ ေရာင္ျပန္နဲ႔ျပထားတဲ့ Crush Cushion ဆင္ထားတာ ေတြ႔ရမွာပါ။ Crush Barrier မ်ားကိုလဲ လမ္းေဘး၀ဲယာနဲ႔ လမ္းလယ္ကြ်န္းေတာက္ေလွ်ာက္မွာ တပ္ဆင္ထားတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ လမ္း ေယာင္ေယာင္ေလးေကြ႔သြားတဲ့ ေနရာမွာလဲ အခ်က္ျပ ေရာင္ျပန္ဆုိင္းဘုတ္မ်ား တပ္ဆင္ထားတာ ေတြ႕ရပါတယ္။
Figure 2
Crush Cushion ဆိုတာကေတာ့ တကယ္လို႔ ယာဥ္တုိက္မႈ ျဖစ္ခဲ့ရင္ အပ်က္အစီး သက္သာေစဖို႔ တပ္ဆင္ေပးတဲ့ အရာျဖစ္ပါတယ္။ ေအာက္က ပံုေတြက စင္ကာပူက Expressway ေပၚမွာ တပ္ဆင္ အသံုးျပဳတဲ့ Crush Cushion ပံုေတြျဖစ္ပါတယ္။ (ရန္ကုန္မွာေတာ့ ကြန္ကရစ္တံုးေတြ ျပီးစလြယ္ခ်ထားျပီး လူၾကီးမင္းေတြကလဲ လူ႕အသက္ေတြထက္ သူတို႔ရဲ႕ ကြန္ကရစ္တံုးေတြကို ပိုတန္ဖိုးထားတာကို ၀မ္းနည္းစြာ ေတြ႕ျမင္ေနရပါတယ္။)
Figure 4
Road Junction မ်ား
ေနာက္တစ္ခု ေျပာခ်င္တာက Road Junction ေတြအေၾကာင္းပါ။ ေအာက္ကပံုကေတာ့ Road Junction တစ္ခုရဲ႕ ပံုပါ။ LTA ကထုတ္တဲ့ Code of Practice on Street Work Proposal ထဲကေန ထုတ္ႏႈတ္ယူထားျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ (အေသးစိတ္သိခ်င္ရင္ေတာ့ ဒီလင့္မွာ ရယူႏိုင္ပါတယ္။http://www.lta.gov.sg/content/dam/ltaweb/corp/Industry/files/COP-Appendices/RT-COP-V1.1.pdf)
Figure 5
Road Junction ေတြမွာ ေကြ႔ေၾကာအတြက္ လမ္းသီးသန္႔ ထားေပးတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ပံုအရ 2 lane road ေတြမွာ Junction ေရာက္ခါနီး ေကြ႔ေၾကာအတြက္ အပို Lane ႏွစ္ခု ထပ္ထားထားတဲ့အတြက္ 4 Lane road ျဖစ္သြားပါတယ္။ ဒီလိုစီမံထားျခင္းအားျဖင့္ တည့္တည့္သြားမယ့္ ကားေတြနဲ႔ ေကြ႔ေၾကာကိုသြားမယ့္ကားေတြ လမ္းသီးျခားစီ ေနရာယူၾကလို႔ မလိုလားအပ္တဲ့ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈ ေလ်ာ့နည္းသြားေစပါတယ္။
ေအာက္ကဓါတ္ပံုက က်ေနာ့္ ဆိုဒ္နားက Road Junction တစ္ခုပံုပါ။
Figure 6
Bus Stop and Bus Bay
ေနာက္တစ္ ခ်က္ ေျပာခ်င္တာပ Bus ကား မွတ္တိုင္ေတြပါ။ Bus ကားမွတ္တိုင္ေတြမွာ Bus ကားေတြရပ္ဖို႔ (Bus Bay လို႔ေခၚတဲ့)ေနရာသီးသန္႔ လုပ္ထား ေပးထားပါတယ္။ အဲဒီလို လုပ္ထားျခင္းေၾကာင့္ Bus Stop မွာ Bus ကား ရပ္တဲ့အခါ လမ္းပိတ္ဆို႔မႈေတြ မျဖစ္ေပၚေစေတာ့ပါ။ ေအာက္ကပံုကေတာ့ Bus မွတ္တိုင္ (Bus Bay) တစ္ခု ပံုျဖစ္ပါတယ္။
Figure 8
ဒီဓါတ္ပံုမွာ တစ္ခုေတြ႕ရတာက ကားလမ္းမွာ Lane တစ္ခုစီသာ ရွိေပမယ့္ လမ္းလယ္မွာ (လမ္းလယ္ကြ်န္း) Median Kerb ျပဳလုပ္ေပးထားတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ (ရန္ကုန္မွာေတာ့ ကမၻာေအးဘုရားလမ္းလို ၆ လမ္းသြား လမ္းမွာေတာင္ လမ္းလယ္ Median Kerb မလုပ္ထားတာ ေတြ႔ခဲ့ရပါတယ္။)
လမ္းပန္း ဆက္သြယ္ေရးဟာ လူမႈေရး စီးပြားေရးေတြကို မ်ားစြာ အက်ဳိးသက္ေရာက္ေစပါတယ္။ အခုလဲ ရန္ကုန္မွာ ျပည္သူျပည္သား မ်ားစြာဟာ စနစ္မက်တဲ့ လမ္းစနစ္ေတြေပၚမွာ အခ်ိန္ေပါင္းမ်ားစြာ မလုိလားအပ္ပဲ ဆံုးရွံဳးေနတဲ့အျပင္ မ်ားျပားလွတဲ့ Accident ေတြေၾကာင့္ လူ႔အသက္ေပါင္းမ်ားစြာ ဆံုးရွဳံးေနရတာကိုလည္း ၀မ္းနည္းစြာ ေတြ႔ျမင္ေနရပါတယ္။လမ္းေပၚမွာ အခ်ိန္မကုန္ေစဖို႔နဲ႔ အသက္အႏၱရာယ္ကင္းေစဖို႔ စနစ္က်တဲ့ လမ္းစနစ္တခု အျမန္ေျပာင္းလဲဖို႔လိုအပ္ပါေၾကာင္း ေရးသားလိုက္ရပါတယ္။
LTA ရဲ႕ Standard Detail of Road Elements ေတြကို ဒီလင့္မွာ ေဒါင္းလုဒ္ ရယူႏုိင္ပါတယ္။
Credit
Aung Hsu Myat
16 Jan 2015
0 comments:
Post a Comment