CE Vip- Beam Design

CE vip - Beam Design

CE - Analysis of rates - version 6

Civil Engineer ေတြအတြက္ CE analysis of rates- version 5 တင္ေပးလိုက္ပါတယ္။

Ebooks

Civil Engineering နဲ႕ပတ္သတ္ေသာ Ebook မ်ား

Etabs

Etabs ေလ့လာရန္

Site Mistake

Site Mistake

Etabs Tutorials

Download ဆြဲနည္း

Tuesday, August 28, 2018

ေက်ာင္းေတာ္ၾကီးနဲ႕ အမွတ္တရ

25.8.2018 TU meikhtila မွာ ကၽြန္ေတာ့္ CE analysis ေလးအား ရွင္းျပေနစဥ္။

ကၽြန္ေတာ့္ မွတ္တမ္းေလး ကၽြန္ေတာ့္ app မွာ အမွတ္တရတင္ျခင္းပါ ။

ဒီပြဲ မွာေတြ႕ခဲ့ရတယ္ အေတြ႕အၾကံဳေတြကို ေနာင္အနာဂါတ္ ညီငယ္ညီမေတြ အတြက္ ေနာက္ပုိင္းမွာ ေရးသားတင္ျပေပးသြားပါ့မယ္ဗ်။ေလာေလာဆယ္ေတာ့ အမွတ္တရ ပံုတင္ရံုပါပဲဗ်။

ထြန္းေအာင္ျဖိဳး
TU Meikhtila






Monday, August 27, 2018

ႏိုင္လြန္ကတၱရာေပၚ လမ္းႀကိတ္ျခင္း (၃)

ႏိုင္လြန္ကတၱရာေပၚ လမ္းႀကိတ္ျခင္း (၃)
Compactors မ်ားႏွင့္ ၎တို့၏ compaction forces မ်ား
- Impact force အေၾကာင္းေျပာပါဦး။
Impact ဆိုတာကေတာ့ dynamic force အမ်ိဳးအစားပဲ။ ပစၥည္းတစ္ခုကို အျမင့္တစ္ေနရာက အရွိန္နဲ႔ ပစ္ခ်လိုက္တဲ့အခါ အဲဒီပစၥည္းနဲ႔ မ်က္ႏွာျပင္နဲ႔ ထိတဲ့အခ်ိန္မွာ ျဖစ္တဲ့ force ေပါ့။ အဲဒီပစၥည္းရဲ႕weight နဲ႔ falling speed ကို energy အေနနဲ႔ ေျပာင္းလဲလိုက္တဲ့အခါမွာ static load ထက္ အမ်ားႀကီး အားျပင္းတဲ့ impact force ကိုျဖစ္ေစတာေပါ့။ ကားႏွစ္စီးအရွိန္နဲ႔ တိုက္တာလည္း impact ဘဲ။ တိုက္တဲ့အရွိန္ျပင္းေလေလ impact force မ်ားေလေလ၊ ပ်က္စီးမႈမ်ားေလေလေပါ့။ Asphalt Compaction မွာေတာ့ vertical impact force ကို အဓိက အသံုးျပဳတာေပါ့။ Vibratory compactors ေတြမွာေတာ့ weight ကေတာ့ drum ရဲ႕ weight ေပါ့။ Impact force ရဖို႔အတြက္ အဲဒီ drum ကို ေလထဲေရာက္ေအာင္ မေပးၿပီး ျပန္က်ေအာင္လုပ္ေပးရတာေပါ့။ အဲလို drum ကို အထက္ေအာက္ ေရြ႕ရွားေပးျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္လာတဲ့ impact force ေတြက ကတၱရာသားေပၚသက္ေရာက္တယ္။ အဲဒီ Impact force ေတြေၾကာင့္ ကတၱရာေပၚမွာ အားႀကီးတဲ့ pressure wave ေတြျဖစ္ေပၚေစတယ္။ Pressure wave ေတြက ကတၱရာသားရဲ႕မ်က္ႏွာျပင္ေပၚမွာ အားအေကာင္းဆံုးျဖစ္ၿပီး ေအာက္ေရာက္လာေလေလ အားေပ်ာ့ေလေလျဖစ္ၿပီး ေနာက္ဆံုးမွာ ပ်က္ျပယ္သြားတယ္။
- ဒါဆို Impact force သံုးတာ vibratory compactors ေတြပဲေပါ့။
ဟုတ္တယ္။ Steel Drums Static Rollers ေတြက fixed static load တစ္ခုဘဲ သံုးလို႔ရၿပီး နဲ႔ Pnuematic Tires Compactors ေတြကေတာ့ variable static load အျပင္ manipulation သို႔မဟုတ္ kneading force ေတြပဲ သံုးလို႔ရတယ္။
- Impact force မ်ားရင္ ျမန္ျမန္ႀကိတ္လို႔ရမွာေပါ့။
ေယဘူယ်အားျဖင့္ေတာ့ မွန္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ သတိထားရမွာက ႏိုင္လြန္ကတၱရာ လမ္းႀကိတ္ရာ မွာေတာ့ asphalt mix design တို႔၊ maximum aggregate size တို႔၊ layer thickness တို႔ စတာေတြေပၚမွာ အမ်ားႀကီးမူတည္တယ္။ Impact force အရမ္းမ်ားရင္ ႏိုင္လြန္ကတၱရာထဲက ေက်ာက္ေတြ က်ိဳးေက်ႏိုင္တယ္။ ႏိုင္လြန္ကတၱရာလမ္းအတြက္ effective compaction ရဖို႔အတြက္ impact force နဲ႔ စက္ရဲ႕တျခား characteristics ေတြျဖစ္တဲ့ static weight တို႔ vibration တို႔နဲ႔ balance ျဖစ္ေနရမယ္။
- Vibration force အေၾကာင္း ဆက္ပါဦး။
Vibration အေၾကာင္းေျပာရင္ vibration amplitude နဲ႔ vibration frequency ကို အရင္နားလည္မွ ရမည္။
Vibration compactor ေတြရဲ႕ drum အတြင္းမွာရွိတဲ့ဝင္႐ိုးမွာ eccentric weight ေတြတပ္ထားတယ္။ အဲဒီ eccentric weight တပ္ထားတဲ့ ဝင္႐ိုးကိုလွည့္ေပးျခင္းျဖင့္ eccentric weight အေပၚဘက္ျခမ္းေရာက္ေနခ်ိန္မွာ drum က အေပၚဘက္သို႔တက္သြားၿပီး eccentric weight ေအာက္ဖက္ေရာက္ခ်ိန္မွာ drum ကို ကတၱရာေပၚကို ႐ိုက္ခ်ေစတယ္။ အဲဒီလိုဝန္႐ိုးတစ္ပတ္လည္ၿပီး တစ္ခ်က္႐ိုက္ခ်လိုက္တာက one impact force ဘဲ။ အဲဒီဝင္႐ိုးကို speed တစ္ခုနဲ႔ အဆက္မျပတ္ လွည့္ေပးလိုက္ရင္ တစ္မိနစ္အတြင္းမွာ ကတၱရာသားေပၚ အခ်က္ေရေပါင္းမ်ားစြာ ႐ိုက္ေပးႏိုင္တယ္။ အဲဒီဝင္႐ိုးကိုလွည့္ေပးတဲ့ speed က vibration frequency လို႔ေခၚၿပီး Drum ျပန္က်ၿပီး ကတၱရာကို ႐ိုက္လိုက္တဲ့အခ်ိန္မွာ ကတၱရာထဲနစ္ဝင္သြားတဲ့ အကြာအေဝးက vibration amplitude လို႔ေခၚတယ္။ အဲဒါေတြအားလံုးကိုျခံဳၿပီး အလြယ္တကူ vibration force လို႔သံုးတယ္။
- နားလည္လြယ္ေအာင္ ဥပမာေလးနဲ႔ ျပလို႔ရရင္ ျပပါဦး။
အလြယ္ဆံုးဥပမာျပရရင္ သံ႐ိုက္တာေပါ့ဗ်ာ။ (ဒီဥပမာမွာ တူရဲ႕ moment arm ကိုခဏေမ့ထားလိုက္ေပါ့)။ တူရဲ႕ေခါင္းက static weight ေပါ့။ ဘယ္ေလာက္အကြာေဝးက ႐ိုက္မလဲ ဆိုတာက amplitude ျဖစ္ၿပီး ဘယ္ေလာက္အႀကိမ္ေရ ျမန္ျမန္႐ိုက္မလဲဆိုတာက frequency ေပါ့။ တူရဲ႕ weight မ်ားရင္ သို႔မဟုတ္ amplitude မ်ားရင္ ခပ္နက္နက္႐ိုက္လို႔ရတာေပါ့။ Frequency မ်ားရင္ ခပ္ျမန္ျမန္ ႐ိုက္တာေပါ့။
- ဆက္ပါဦး။
Vibration amplitude ေတြ frequency ေတြ ေပါင္းၿပီးျဖစ္လာတဲ့ vibration force ေတြက ႏိုင္လြန္ကတၱရာသားရဲ႕ မ်က္ႏွာျပင္ေပၚကို pressure wave ေတြအေနနဲ႔ စဥ္ဆက္မျပတ္ သက္ေရာက္ေစတယ္။ အဲလိုအဆက္မျပတ္က်ေရာက္လာတဲ့ pressure wave ေတြေၾကာင့္ ႏိုင္လြန္ကတၱရာအေရာအေႏွာအတြင္းမွာပါတဲ့ aggregates ေတြရဲ႕ bonds ေတြကိုေက်ပ်က္ေစၿပီး ေက်ာက္မ်ားကိုပိုမိုပူးကပ္စြာေနရာေရြ႕ေစျခင္းျဖင့္ air voids ေတြကိုေလ်ာ့ခ်ေပးတယ္။ တနည္းအားျဖင့္ density တက္လာေစတယ္။
- Amplitude မ်ားေလေလ vibration force မ်ားေလေလဆိုေတာ့ compactor ေတြမွာ amplitude ေျပာင္းလို႔ရလား။
ရပါတယ္။ ေခတ္ေပၚ vibratory compactor ေတြမွာ two amplitude system, four amplitude system, five amplitude system စသျဖင့္ ရွိပါတယ္။ စက္ဝယ္ယူစဥ္ကတည္းက မိမိလိုအပ္သလို ေရြးခ်ယ္ႏိုင္ပါတယ္။
- Amplitude ေျပာင္းလို႔ရေအာင္ စက္ရ့ဲအတြင္းမွာ ဘယ္လိုလုပ္ထားတာလဲ။
Amplitude က eccentric weight ေပၚမွာ မူတည္တယ္။ Eccentric weight မ်ားရင္ amplitude မ်ားမယ္။ eccentric weight နည္းရင္ amplitude နည္းမယ္။ အဲဒီေတာ့ amplitude ေျပာင္းခ်င္ရင္ eccentric ရဲ႕ weight ကို ေျပာင္းေပးျခင္းျဖင့္ ရႏိုင္တယ္။ Eccentric weight ေျပာင္းပံုေျပာင္းနည္းေတြက စက္ထုတ္လုပ္သူေတြေပၚမူတည္ၿပီး အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖစ္ႏိုင္တယ္။
- Amplitude နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး standard range ေတြရွိသလား။
ေယဘူယ်အားျဖင့္ Low, Medium, High ဆိုၿပီး amplitude range သံုးမ်ိဳးရွိတယ္။
Low Amplitude Range --> 0.2 ~ 0.5 mm (0.01 ~ 0.02 in)
Medium Amplitude Range --> 0.5 ~ 0.8 mm (0.02 ~ 0.03 in)
High Amplitude Range --> 0.8 mm and above (0.03in and above)
ဥပမာ medium amplitude range ရွိတဲ့ စက္ကိုသံုးပါလို႔ ေျပာရင္ amplitude 0.5 ~ 0.8 mm (0.02 ~ 0.03 in) ၾကားထဲဝင္တဲ့ စက္ကိုဘဲ သံုးရမယ္။
- Frequency မ်ားေလေလ႐ိုက္ခ်က္မ်ားေလေလဆိုေတာ့ compactor ေတြမွာ frequency ကိုေရာ ေျပာင္းလို႔ရလား။
ရပါတယ္။ ေခတ္ေပၚ vibratory compactor ေတြမွာ two frequency သို႔မဟုတ္ variable frequency ဆိုၿပီး frequency ကို range တစ္ခုအတြင္းမွာ အမ်ိဳးမ်ိဳးေျပာင္းလို႔ရတဲ့ options ေတြရွိတယ္။ စက္စဝယ္ကတည္းက ေရြးလို႔ရပါတယ္။ Frequency ကို eccentric weight တပ္ထားတဲ့ဝန္႐ိုးကိုလည္တဲ့ speed ကိုေျပာင္းလဲေပးျခင္းျဖင့္ အမ်ိဳးမ်ိဳးေျပာင္းလဲလို႔ရပါတယ္။ Unit အေနနဲ႔ VPM (Vibe per minute) သို႔မဟုတ္ Hz (Cycle/sec) အေနနဲ႔ျပတယ္။
- Frequency မ်ားရင္ ပိုေကာင္းတာလား။ အလုပ္လုပ္တဲ့ေနရာမွာ ဘယ္ frequency ကို သံုးသင့္လည္း။
ဒီေနရာမွာ frequency ဆိုတာထက္ ပိုၿပီးအေရးႀကီးတာက impact spacing ဘဲ။ ေရွ႕မွာရွင္းခဲ့သလိုပဲ တစ္ခ်က္ျခင္း႐ိုက္တာက impact, ေနာက္တစ္ခ်က္႐ိုက္ရင္ ဒုတိယ impact ။ impact ႏွစ္ခုၾကား အကြာအေဝးက impact spacing ။ စက္ကရပ္ေနရင္ အဲဒီ impact ႏွစ္ခုက တစ္ေနရာထဲကိုဘဲ ႐ိုက္ေနမွာ။ လမ္းႀကိတ္တဲ့အခ်ိန္မွာ စက္က speed တစ္ခုနဲ႔ေမာင္းေနတာ။ အဲဒီေတာ့ impact spacing က ႐ိုက္တဲ့ frequency ႀကိမ္ႏႈန္းနဲ႔ စက္ရဲ႕ေမာင္းေနတဲ့ propuslion speed ေပၚမွာမူတည္ သြားတယ္။ ဥပမာ fixed frequency 2500VPM ရွိတဲ့ စက္ကို 50 meter/min နဲ႔ ေမာင္းရင္ impact spacing က 50 impact per meter (တစ္မီတာမွာ အႀကိမ္ေရ ၅၀ ႐ိုက္ႏိုင္) ျဖစ္ၿပီး 100 meter/min နဲ႔ ေမာင္းရင္ impact spacing က 25 impact per meter (တစ္မီတာမွာ အႀကိမ္ေရ ၂၅ ႐ိုက္ႏိုင္) ျဖစ္မယ္။ အထက္ကဥပမာရဲ႕ ေျပာင္းျပန္အေနနဲ႔ စက္ကို constant speed ထားၿပီး frequency ကို လိုက္ေျပာင္းရင္လည္း impact spacing ေျပာင္းသြားမယ္။
- ဟုတ္ၿပီ။ impact spacing ေျပာင္းသြားေတာ့ ဘာျဖစ္ႏိုင္လဲ။
တခိ်ဳ ့ကအလုပ္ ျမန္ျမန္ျပီးေအာင္ဆိုျပီး စက္ကိုအျမန္ေမာင္းႀကတယ္။ စက္ေမာင္းသူေတြ နဲ႔ ႀကီးၾကပ္သူအင္/ယာေတြ အေနနဲ႔ သတိမေမ့ရမွာက လမ္းႀကိတ္ေနတယ္ ဆိုတာဘဲ။ ၿပိဳင္ကားေမာင္းေနတာမဟုတ္ဘူးဆိုတာ သိရမယ္။ impact spacing အရမ္းမ်ားသြားရင္ မ႐ိုက္မိဘဲ က်န္တဲ့ေနရာေတြက လိုအပ္တဲ့ density ရမွာမဟုတ္ဘူး။ density specification အတိုင္းမွီဖို႔ဆိုရင္ အေခါက္ေရမ်ားမ်ားႀကိတ္ရမယ္။ Impact spacing မ်ားရင္ ကတၱရာလမ္းေပၚမွာ အကြာအေဝးညီေနတဲ့ impact marks ေတြ ေတြ႕ရမည္။
Impact spacing နည္းလြန္းရင္ productivity က်ၿပီး ridges ေတြေတြ႕ရမည္။
- အဲဒါဆို impact spacing ဘယ္ေလာက္ထားသင့္သလဲ။
အေကာင္းဆံုး impact spacing ေတြက mat တစ္ခုနဲ႔တစ္ခု မတူႏိုင္ဘူး။ ဒါေပမဲ့ smooth mat လည္းရရမယ္ production လည္းေကာင္းဖို႔ဆိုရင္ rule of thumb အေနနဲ႔ 8 ~ 14 impact per foot (26 ~ 46 impact per meter) အတြင္းထားသင့္တယ္။
- Frequency နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေရာ standard range ေတြရွိသလား။
ရွိပါတယ္။ ေယဘူယ်အားျဖင့္ Low, Medium, High ဆိုၿပီး frequency range သံုးမ်ိဳးရွိတယ္။
Low Frequency Range --> 40 ~ 47 Hz (2400 ~ 2800 VPM)
Medium Frequency Range --> 47 ~ 57 Hz (2800 ~ 3400 VPM)
High Frequency Range --> 57 Hz and above (3400 VPM and above)
- စက္ေတြဝယ္ယူရာမွာ ဒီအေၾကာင္းအရာေလးေတြနားလည္ထားရင္ ပိုေကာင္းမွာေပါ့ေနာ္။
ဟုတ္တယ္။ vibration amplitude နဲ႔ frequency ေတြအေၾကာင္း ေသခ်ာနားလည္ဖို႔လိုတယ္။ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက compactor ေတြရဲ႕ characterisitics ေတြ၊ အသံုးျပဳတဲ့ forces ေတြ၊ ဘယ္လို အေျခအေနမွာ ဘယ္လို သံုးရမယ္ဆိုတာေတြ မသိတာမ်ားတယ္။ ဒီအေျခခံအေၾကာင္းအရာေတြကို နားလည္မွ စက္ဝယ္ယူရာမွာလည္း မိမိလုပ္ငန္း ပေရာဂ်က္ေတြနဲ႔ ကိုက္ညီတဲ့ စက္ကို ဝယ္ယူႏိုင္မွာျဖစ္တယ္။
- ႏိုင္လြန္ကတၱရာလမ္းကို စခင္းတုန္းကေတာ့ညီတယ္။ ေနာက္လမ္းအသံုးျပဳၿပီး သိပ္မၾကာခင္မွာ တြန္႔လိမ္ကုန္တာက ဘာျဖစ္လို႔လဲ။
တကယ္လို႔ေအာက္ခံ အလႊာေတြျဖစ္တဲ့ subbase တို႔၊ asphalt base course တို႔၊ asphalt binder course တို႔ကို သတ္မွတ္ထားတဲ့ density specification အတိုင္းရေအာင္ ႀကိတ္ထားခဲ့ၿပီး အေပၚ wearing course မွာဘဲ အဲလိုတြန္႔လိမ္ခ်ိဳင့္ခြက္သြားတယ္ဆိုရင္ အဲဒီေနာက္ဆံုးအလႊာမွာ compaction အျပည့္ရေအာင္ မႀကိတ္ခဲ့လို႔ ဒါမွမဟုတ္ asphalt mix design မမွန္လို႔ တခုခုဘဲ။ တကယ္လို႔ ေအာက္ကအလႊာေတြမွာလဲ compaction မျပည့္ခဲ့ရင္လည္း same results ထြက္မွာဘဲ။ တကယ္လို႔ ေသခ်ာသိခ်င္ရင္ေတာ့ အဲဒီလမ္းေပၚမွာ core extraction လုပ္ၿပီး lab ပို႔ၿပီး density စစ္လိုက္ရင္ ဘယ္ေလာက္ခိုထားတာဆိုတာ ျငင္းလို႔မရပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ သိသေလာက္ေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ႏိုင္လြန္ကတၱရာလမ္းအတြက္ density specification နဲ႔ roughness specification or smoothness specification ေတြ မေတြ႕ဖူးေသးဘူး။ အဲဒီ specs ေတြမရွိေတာ့ လမ္းခင္းေနစဥ္နဲ႔ ခင္းအၿပီးမွာ ဘယ္လိုလုပ္ၿပီး quality control လုပ္သလဲ မသိဘူး။ အခု အျမန္လမ္းျပန္ၿပီး ပိုးေနတဲ့အခါမွာ လိုအပ္တဲ့ specifications ေတြသံုးၿပီး တိတိက်က် စစ္ေဆးႏိုင္ပါေစလို႔ ဆႏၵျပဳပါတယ္။
- Centrifugal force တို႔၊ oscillation force တို႔ စတာေတြအေၾကာင္းလည္းေျပာျပပါဦး။
ေနာက္အပိုင္းေတြၾကရင္ ေျပာျပေပးပါမယ္။ အခုဆိုရင္ ၿပီးခဲ့တဲ့ အပိုင္း (၁) (၂) ေတြနဲ႔ ေပါင္းလိုက္ရင္ ဘာေၾကာင့္ ႏိုင္လြန္ကတၱရာလမ္းကို ႀကိတ္ရတယ္၊ ဘယ္လိုစစ္ေဆးလို႔ရတယ္၊ လမ္းႀကိတ္တဲ့စက္ အမ်ိဳးအစားေတြနဲ႔ အသံုးျပဳတဲ့ forces ေတြအေၾကာင္း အတန္အသင့္ေတာ့စံုသြားပါၿပီ။ ေနာက္အပိုင္းေတြမွာ လိုအပ္တဲ့ density ရေအာင္ ဘယ္လိုႀကိတ္ရမယ္။ Operating techniques တခ်ိဳ႕နဲ႔ compaction patterns ေတြအေၾကာင္း ေျပာၾကေသးတာေပါ့။ အခုေတာ့ ခဏနားဦးမယ္။
Credit
ဝိုင္ေကတီ (စက္မႈ)




ႏိုင္လြန္ကတၱရာေပၚ လမ္းႀကိတ္ျခင္း (၁)

ႏိုင္လြန္ကတၱရာေပၚ လမ္းႀကိတ္ျခင္း (၁)
Compaction Measurement and Reporting of AC pavement
- ႏိုင္လြန္ကတၱရာလမ္းေပၚမွာ လမ္းႀကိတ္ရျခင္း၏ အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္ကဘာလဲ။
ႏိုင္လြန္ကတၱရာလမ္းေပၚမွာ လမ္းႀကိတ္ရျခင္း၏ အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္က ႏိုင္လြန္ကတၱရာအတြင္းမွာရွိတဲ့ ေလရဲ႕ထုထည္ ေလ်ာ့က်သြားေအာင္လို႔ျဖစ္ပါတယ္။ ျပင္ပမွ forces မ်ားကို (compactor ၏ forces မ်ား) အသံုးျပဳျခင္းျဖင့္ ႏိုင္လြန္ကတၱရာအေရာအေႏွာအတြင္းပါေသာ aggregates ဟုေခၚေသာ ေက်ာက္မ်ားေနရာေရြ့ျပီး ပိုမိုပူးကပ္ေစျခင္းျဖင့္ ေလခိုေပါက္ေလးမ်ားကို က်ဥ္းေျမာင္းေစသည္။ ၎ air voids လို႔ေခၚတဲ့ ေလခိုေပါက္ေလးေတြရဲ႕ထုထည္က ႏိုင္လြန္ကတၱရာထုထည္ရဲ႕ ရာခိုင္ႏႈန္းဘယ္ေလာက္ပါသလဲ ဆိုတာကိုတိုင္းတာၿပီး Percent Air Voids အေနျဖင့္ေဖၚျပေလ့ရွိတယ္။
- အဲဒီ Percent Air Voids ကို ဘယ္လိုသိႏိုင္သလဲ။
Percent Air Voids ကို ၎ႏိုင္လြန္ကတၱရာရဲ႕ Theoretical Maximum Density (TMD) နဲ႔ test specimen ရဲ႕ Bulk Density ကို အသံုးျပဳၿပီးတြက္ႏိုင္တယ္။
- Percent Air Voids တြက္ဖို႔ ကိုးကားရမည့္ standards ေတြ procedure ေတြ ရွိလား။
ရွိပါတယ္။ AASHTO T269 ဒါမွမဟုတ္ ASTM 3203 စတဲ့ standards ေတြမွာပါတဲ့ procedures ေတြအတိုင္းတြက္ႏိုင္တယ္။ အဲဒီထဲက procedures ေတြအရဆိုရင္ လမ္းႀကိတ္ၿပီးတဲ့ ႏိုင္လြန္ကတၱရာလမ္းကေနၿပီး အခ်င္း ၄-၆ လက္မ (၁၀၀-၁၅၀ မီလီမီတာ) ရွိတဲ့ core sample ေတြကိုစက္နဲ႔တူးထုတ္ၿပီး ဓါတ္ခြဲခန္းပို႔ေပးရတယ္။ ဓါတ္ခြဲခန္းမွာ ၎ core sample ေတြရဲ႕ Bulk Specific Gravity (Gmb) ကိုတြက္ယူရတယ္။ ရတဲ့ Bulk Specific Gravity ရယ္ Theoretical Maximum Specific Gravity (Gmm) ရယ္ကို ေအာက္က formula ထဲမွာထည့္ၿပီး Percent Air Voids ကိုရွာလို႔ရတယ္။
Percent Air Voids = 100 * (Gmm - Gmb) / Gmm
အဲဒီနည္းေတြနဲ႔ Percent Air Voids ကိုရွာတာက အတိက်ဆံုးျဖစ္ေပမဲ့ အခ်ိန္ကုန္ၿပီး ေငြကုန္ေၾကးက်မ်ားတယ္။
- Percent Air Voids နဲ႔ Density ကဘာကြာလဲ။
ႏိုင္လြန္ကတၱရာမွာ အဓိကစိတ္ဝင္စားတာက Percent Air Voids ဘဲ။ ဒါေပမဲ့လည္း မၾကာခဏ Percent Air Voids ကို Density အေနနဲ႔ interpret လုပ္ၿပီးသံုးေလ့ရွိတယ္။ ဥပမာအေနနဲ႔ 4% Air Voids အစား 96% of density လို႔လည္းေဖၚျပႏိုင္တယ္။
- Percent Air Voids ကိုစမ္းတာ အခ်ိန္ကုန္ေငြကုန္မ်ားတယ္ဆိုေတာ့ compaction ကိုစမ္းဖို႔ အျခားနည္းလမ္းေတြရွိေသးလား။
Percent Air Voids ကိုတိုက္႐ိုက္မတိုင္းဘဲ density ကို Nuclear Density Gauge ကိုသံုးၿပီးျဖစ္ေစ၊ Non-Nuclear Density Gauge (Electrical Density Gauge) ျဖစ္တဲ့ Pavement Quality Indicator (PQI)ကိုအသံုးျပဳ၍ျဖစ္ေစ တိုင္းတာလို႔ရပါတယ္။
- အဲဒီနည္းေတြရဲ႕ အားနည္းခ်က္၊ အားသာခ်က္ေတြ ေျပာပါဦး။
အဲဒီနည္းသံုးမ်ိဳးျဖစ္တဲ့
1. Core Extraction Method
2. Nuclear Density Gauge Method
3. Electrical Density Gauge Method ေတြမွာ တစ္ခုျခင္းစီအလိုက္ အားနည္းခ်က္အားသာခ်က္ေတြရွိတယ္။ အၾကမ္းအားျဖင့္ cold sample method က အတိက်ဆံုးအေျဖထုတ္ေပးႏိုင္ေသာ္လည္း အခ်ိန္ကုန္ေငြကုန္မ်ားတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ core sample အမ်ားႀကီးေကာက္ဖို႔ခက္ခဲတယ္။ အေျဖခ်က္ခ်င္းမရဘူး။ Nuclear density method က်ေတာ့ density value ကိုခ်က္ခ်င္းအေျဖထုတ္ေပးႏိုင္ေသာ္လည္း radioactive source ပါတဲ့အတြက္ license လိုတယ္။ Electrical Density Gauge ျဖစ္တဲ့ PQI ကေတာ့ radioactive source မပါတဲ့အတြက္ လိုင္စင္မလိုဘူး။ Density ကိုခ်က္ျခင္းထုတ္ေပးႏိုင္တဲ့အျပင္ Mat Temperature ကိုပါေဖၚျပေပးတဲ့ အားသာခ်က္ရွိသည္။ သို႔ေသာ္ PQI ကနည္းပညာအသစ္ျဖစ္တဲ့အတြက္ industry က လက္သင့္ခံႏိုင္ဖို႔အတြက္ အခ်ိန္ေပးရဦးမယ္။ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား agencies ေတြက PQI အသံုးျပဳျခင္းကို လက္ခံက်င့္သံုးေနၿပီျဖစ္ေသာ္လည္း တခ်ိဳ႕ေသာ ႏိုင္ငံမ်ားနဲ႔ ေအဂ်င္စီမ်ားက အသံုးျပဳခြင့္ေပးႏိုင္ရန္ ေဆြးေႏြးဆဲျဖစ္တယ္။ သတိျပဳရမွာက Nuclear ေရာ၊ PQI ေရာ အသံုးျပဳရာတြင္ core sample ရဲ႕ data ေတြနဲ႔ correlate လုပ္ေပးရတယ္။ Calibrate လုပ္ေပးရတယ္။ Proper Correlation မလုပ္ထားခဲ့ရင္ results ရဲ႕ accuracy က်တယ္။
- အဲဒါဆို ဘယ္နည္းကို အသံုးျပဳသင့္သလဲ။
ဘယ္နည္းအသံုးျပဳရမလဲဆိုတာေတာ့ contract ေပၚမွာအဓိကမူတည္တယ္။ ပံုမွန္အားျဖင့္ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ရင္ အသံုးျပဳရမည့္ compaction measurement methods နဲ႔ equipment အမိ်ဳးအစားေတြကို စာခ်ဳပ္ထဲမွာထည့္သြင္း ေဖၚျပေလ့ရွိတယ္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ core sample method နဲ႔ nuclear density method ကို တြဲသံုးခိုင္းေလ့ရွိတယ္။
- Compaction report ေတြကို ဘယ္လိုေပးေလ့ရွိလဲ။
အထက္မွာေျပာခဲ့သလိုဘဲ အဓိကစိတ္ဝင္စားတာေတာ့ Percent Air Voids ဘဲ။ ဒါေပမဲ့ report မွာက်ေတာ့ density percentage အေနနဲ႔ ေအာက္ကသံုးမ်ိဳးထဲက တမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ေပးခိုင္းေလ့ရွိတယ္။
(1) Percentage of Theoretical Maximum Density (Rice Density)
(2) Percentage of Lab Density
(3) Percentage of a control test strip density
- Percent Air Voids က ဘယ္ေလာက္ရွိသင့္လဲ။
အဲဒါက mix design ေပၚမွာ မူတည္တယ္။ အသံုးမ်ားတဲ့ Dense-graded Hot Mix Asphalt မွာဆိုရင္ေတာ့ 3% - 8% အတြင္းမွာ ရွိသင့္တယ္။ သုေသတနစာတမ္းတစ္ေစာင္ရဲ႕အဆိုအရ air voids 7% ထက္ 1% ပိုမ်ားသြားတိုင္း pavement life 10% က်ဆင္းသြားတယ္လို႔ဆိုတယ္။
- Dense-graded Hot Mix Asphalt မွာ air voids 3% ထက္နည္းၿပီး 8% ထက္မ်ားရင္ ဘာေတြျဖစ္ႏိုင္လဲ။
သုေသတနစားတမ္းေတြရဲ႕ ေတြ႕ရွိခ်က္ေတြအရ
- Air voids မ်ားသြားရင္ stiffness, tensile strength နဲ႔ stability က်သြားေလ့ရွိတယ္။
- Air voids မ်ားရင္ လမ္းရဲ႕ fatigue life က်တယ္။ Air voids 1% တိုးလာတိုင္း fatigue properties 30-40% ထိေလ်ာ့က်ေလ့ရွိတယ္။ Air voids ကို 8% ကေန 3% အထိ ေလ်ာ့ခ်လိုက္ရင္ fatigue life ႏွစ္ဆတက္သြားတယ္လို႔ဆိုတယ္။
- Well-designed paving mixture ကို Air voids နည္းေအာင္ ေသခ်ာႀကိတ္ခင္းထားပါက asphalt binder harden ျဖစ္ႏႈန္းၾကာရွည္ၿပီး pavement သက္တမ္းရွည္ေစတယ္။ pavement maintenance cost သက္သာေစတယ္လို႔ ေတြ႕ရတယ္။
- Air voids 8% ထက္မ်ားရင္ raveling က အဓိကျပႆနာျဖစ္လာၿပီး 15% ေက်ာ္ရင္ raveling ဆိုးဆိုးရြားရြားျဖစ္ေပၚေစတယ္။
- Rutting ျဖစ္ႏႈန္းကေတာ့ Air voids နဲ႔ ေျပာင္းျပန္အခ်ိဳးက်တယ္။ Air voids အရမ္းနိမ့္ပါက vertical consolidation နဲ႔ lateral consolidation ဆိုတဲ့ rutting type ႏွစ္မ်ိဳးလံုး ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ျဖစ္ေလ့ရွိတယ္။
- Compaction လံုေလာက္ေအာင္ႀကိတ္မထားေသာ ႏိုင္လြန္ကတၱရာလမ္း(Insufficient compacted HMA ) မ်ားမွာ air voids မ်ားၿပီး moisture ေၾကာင့္ လမ္းပ်က္စီးမႈျမန္ဆန္ေစသည္ကို ေတြ႕ရတယ္။
အထက္ပါ အေၾကာင္းေတြ၊ ေတြ႕ရွိခ်က္ေတြအရ dense-graded HMA အမ်ိဳးအစား ႏိုင္လြန္ကတၱရာလမ္းအတြက္ air voids 3-8% အတြင္းထားျခင္းသည္ အေကာင္းဆံုးျဖစ္တယ္လို႔ သံုးသပ္ထားတယ္။
ဆက္ပါဦးမည္
Credit
ဝိုင္ေကတီ (စက္မႈ)
Ye Kyaw Thu

ႏိုင္လြန္ကတၱရာေပၚ လမ္းႀကိတ္ျခင္း (၂)

ႏိုင္လြန္ကတၱရာေပၚ လမ္းႀကိတ္ျခင္း (၂)







Compactors မ်ားႏွင့္ ၎တို့၏ compaction forces မ်ား
- Compactor ေတြအသံုးျပဳၿပီး ႏိုင္လြန္ကတၱရာလမ္း ႀကိတ္ရာမွာ ဘာ forces ေတြကို အသံုးျပဳလဲ။
Compactor ေတြ အသံုးျပဳၿပီး compaction လုပ္ရာမွာ အသံုးျပဳေလ့ရွိတဲ့ forces ေတြအေနနဲ႔
(1) Static
(2) manipulation
(3) impact
(4) vibration
ဆိုၿပီး အၾကမ္းျဖင္းေလးမ်ိဳးရွိတယ္။ Compactor အမ်ိဳးအစားေပၚမူတည္ၿပီး အဲဒီ forces ေလးမ်ိဳးထဲက တစ္မ်ိဳး၊ ႏွစ္မ်ိဳး၊ သံုးမ်ိဳး ဒါမွမဟုတ္ ေလးမ်ိဳးလံုးသံုးႏိုင္တယ္။
Static နဲ႔ manipulation force ေတြက အားမျပင္းတဲ့ အမ်ိဳးအစားျဖစ္ၿပီး၊ dynamic forces ေတြျဖစ္တဲ့ impact နဲ႔ vibration force ေတြက အားျပင္းတဲ့အမ်ိဳးအစားေတြျဖစ္တယ္။
- Static Load ဆိုတာဘာလဲ။ ဘယ္လို compactor ေတြမွာ အသံုးျပဳလဲ။
Static load ကို အသံုးျပဳၿပီး compact လုပ္ႏိုင္တဲ့ compactors အမ်ိဳးအစားေတြက (1) steel drums static rollers (2) vibratory compactors ေတြနဲ႔ (3) Pneumatic compactors ေတြဘဲ။
Pneumatic compactor ေတြကို tires compactors သို႔မဟုတ္ Pneumatic Tires Roller (PTR) လို႔လည္းသံုးတယ္။ PTR လို႔အလြယ္ေခၚၾကတာမ်ားတယ္။
Steel drum static roller နဲ ့vibratory compactors ေတြရဲ့ static load ကို static pressure အေနနဲ႔ေဖၚျပတတ္သလို linear load အေနနဲ႔လည္းေဖၚျပေလ့ရွိတယ္။ Static pressure ကိုသိခ်င္ရင္ compactor မွာတပ္ထားတဲ့ steel drum ရဲ႕ weight ကို အဲဒီ drum ရဲ့ကတၱရာသားေပၚထိေနတဲ့ area နဲ႔ အခ်ိဳးခ်ျခင္းျဖင့္သိႏိုင္တယ္။ Drum weight မ်ားရင္ သို႔မဟုတ္ contact area နည္းရင္ static pressure မ်ားမယ္။ Static pressure ကို kPa သို႔မဟုတ္ psi နဲ႔ျပေလ့ရွိတယ္။
Linear load ကိုသိခ်င္ရင္ေတာ့ drum ရဲ႕ weight ကို drum ရဲ႕ width နဲ႔စားရမယ္။ Linear load ကို kg/cm သို႔မဟုတ္ pound per liner inch (PLI) ဆိုၿပီးျပေလ့ရွိတယ္။ Steel drum static roller နဲ ့ vibratory compactors ေတြရဲ. linear load က တသမတ္တည္းရွိတယ္။
- Steel drums static rollers နဲ႔ vibratory compactors ေတြက ဘယ္လိုကြာတာလဲ။
Steel drums static rollers ဆိုတာက အလြယ္တကူေျပာရရင္ ေရွ႕မွာ steel drum တစ္လံုး နဲ႔ ေနာက္မွာ steel drums ႏွစ္လံုးပါၿပီး စက္ရဲ႕ weight ကိုသံုးၿပီး ေရွ႕တိုးေနာက္ဆုတ္ rolling လုပ္ၿပီး ႀကိတ္ရတဲ့ လမ္းႀကိတ္စက္ဘဲ။ အဲဒါေၾကာင့္ သူ႔ကို Roller လို႔ဘဲ အလြယ္တကူေခၚၾကတယ္။
Vibratory compactors ေတြမွာက်ေတာ့ steel drum ေရွ႕တစ္လံုး၊ ေနာက္တစ္လံုး ႏွစ္လံုးပါၿပီး လမ္းႀကိတ္ရာမွာ static load အျပင္ vibratory forces ေတြပါ အသံုးျပဳၿပီး compact လုပ္လို႔ရတဲ့အတြက္ သူ႔ကိုၾကေတာ့ compactor လို႔ အသံုးမ်ားတယ္။ တခ်ိဳ႕ကလည္း roller လို႔ဘဲ အလြယ္တကူသံုးတုန္းဘဲ။ Drum ေရွ့ေနာက္တစ္လံုးစီတပ္ထားလို ့Tandem Roller လို ့လည္း ေခၚႀကေသးတယ္။ သူ႔ရဲ႕သေဘာသဘာဝအရ vibratory compactor လို႔သံုးတာေတာ့ ပိုသဘာဝၾကတယ္လို႔ ထင္တယ္။
- ဟုတ္ပါၿပီ။ ဒါဆို Static Rollers ေတြမွာ static load တစ္ခုဘဲ သံုးလို႔ရတာဆိုေတာ့ weight မ်ားေလေလ compaction ေကာင္းေလေလေပါ့။
အဲဒီလိုေတာ့ အလြယ္တကူေျပာလို႔မရဘူး။ ဒီေနရာမွာ တခုသိထားရမွာက စက္တစ္စီးလံုးရဲ႕ weight မ်ားတိုင္း linear load မ်ားတယ္လို႔ယူဆလို႔မရဘူး။ စက္ရဲ႕ weight ထက္ linear load ကသာ တကယ္ compaction လုပ္တဲ့ force ဘဲ။ ဥပမာ စက္တခုလံုးရဲ႕ weight ခ်င္းတူတဲ့ rollers ႏွစ္စီးမွာ တစ္စီးက drum weight ပိုမ်ားရင္ျဖစ္ေစ၊ drum width က်ဥ္းရင္ျဖစ္ေစ linear load မ်ားမယ္။ linear load မ်ားေနရင္ အဲဒီစက္က compaction ပိုေကာင္းတာဘဲ။
- PTR လို႔ေခၚတဲ့ တာယာ႐ိုလာေတြမွာေရာ static pressure ကိုဘယ္လိုသိႏိုင္လည္း။
PTR ေတြမွာ တာယာ ၇-လံုး၊ ၈-လံုး၊ ၉-လံုး စသည္ျဖင့္ပါတယ္။ သူ႔ရဲ႕ pressure ကို သိဖို႔အတြက္ စက္တစ္စီးလံုးရဲ႕ weight ကို တပ္ထားတဲ့တာယာအေရအတြက္နဲ႔စား၊ အဲဒါဆို တာယာတလံုးေပၚမွာ သက္ေရာက္ေနတဲ့ အားကိုရမယ္။ အဲဒီအားကို တာယာတစ္လံုးစီရဲ႕ ကတၱရာသားနဲ႔ ထိေတြ႕ေနတဲ့ area နဲ႔စားရင္ သူရဲ႕ ground pressure သို႔မဟုတ္ static pressure ရမယ္။ တာယာေပၚသက္ေရာက္တဲ့စက္ရဲ႕weight မ်ားရင္ သို႔မဟုတ္ တာယာရဲ႕ေလေပါင္ကိုတင္လိုက္ရင္ contact area နည္းသြားၿပီး ground pressure မ်ားလာမည္။ pressure မ်ားလာရင္ ကတၱရာသားထဲ ပိုၿပီး နက္နက္သက္ေရာက္ႏိုင္တယ္။ တမ်ိဳးေျပာရင္ ကတၱရာသားထူထူႀကိတ္ႏိုင္တယ္။ ေနာက္ပိုင္းေခတ္ေပၚ PTR ေတြမွာ စက္ရဲ႕ weight ကို အမ်ိဳးမ်ိဳးေျပာင္းလို႔ရသလို တာယာရဲ႕ေလေပါင္ကိုလည္း စက္ေမာင္းေနစဥ္ အေျပာင္းအလဲလုပ္လို႔ရတဲ့ air-on-the-run လို႔ေခၚတဲ့ စနစ္ေတြ ထည့္ဝယ္လို႔ရတယ္။ Steel drums roller ေတြမွာေတာ့ linear load ကိုေျပာင္းလို႔မရေပမဲ့ PTR ေတြမွာေတာ့ ground pressure ကို စက္ရဲ႕weight ကိုေျပာင္း၍၎၊ တာယာရဲ႕ေလေပါင္ ေျပာင္း၍၎ လုပ္ငန္းလိုအပ္ခ်က္အရ လိုအပ္သလို ေျပာင္းလဲေပးလို႔ရတယ္။
Manipulation ဆိုတာကေရာဘာလဲ။
- Manipulation ဆိုတာလည္း static force တမ်ိဳးပါဘဲ။ ဒါေပမဲ့ သူကအားကို ကတၱရာလမ္းေပၚေထာင့္မွန္က် သက္ေရာက္ရံုသာမကဘဲ direction မ်ိဳးစံုကေန သက္ေရာက္ေစတာျဖစ္တယ္။ ဂ်ံဳနယ္တဲ့ သေဘာသဘာဝနဲ႔တူတယ္။ Manipulation force က ကတၱရာသားကို ဘက္ေပါင္းစံုက သက္ေရာက္ဖိနွိပ္ေစတဲ့အတြက္ ကတၱရာသားကိုပို၍က်စ္လစ္ေစၿပီး surface texture ေကာင္းကိုရေစတယ့္အျပင္ moisture penetration ကိုလည္း နည္းပါးေစတယ္။ Manipulation forces အသံုးျပဳတဲ့ စက္ေတြက PTR နဲ႔ Oscillation ပါအသံုးျပဳလို႔ရတဲ့ vibratory Compactor ေတြျဖစ္တယ္။
- Manipulation forces သံုးတဲ့စက္ေတြက ႏိုင္လြန္ကတၱရာလမ္းတိုင္းမွာ သံုးလို႔ရလား။
Dense-graded mixes တို႔၊ SMA တို႔မွာေတာ့ ျပႆနာမရွိဘူး။ သံုးလည္းသံုးတယ္။ သံုးလည္းသံုးသင့္တယ္။ ဒါေပမဲ့ Porus asphalt (Open-Graded Friction Course OGFC) အမ်ိဳးအစားကတၱရာခင္းရင္ေတာ့ manipulation forces ကိုအသံုးမျပဳရဘူး။ Porous asphalt ရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္က ေရကိုကတၱရာအလႊာထဲကေန ျဖတ္စီးႏိုင္ေအာင္ အသံုးျပဳတာ။ air voids အရမ္းမ်ားတယ္။ OGFC placement and compaction အေၾကာင္း ေနာက္မ်ား အလ်င္းသင့္ရင္ ေျပာၾကေသးတာေပါ့။
- တျခားက်န္ေသးတဲ့ Forces အေၾကာင္းေတြေျပာပါဦး။
ေနာက္ရက္မွ ဆက္ၾကရေအာင္ဗ်ာ
Credit 
ဝိုင္ေကတီ (စက္မႈ)

*******CSI Detailing V2.0*******


ETABS 2017မွာ detailing toolbar ပါမလာေတာ့ဘူး ။CSI က detailing ကို သီးသန္႔ stand alone program အျဖစ္ခြဲထုတ္လိုက္ၿပီး CSI Detailing V2.0 အမည္နဲ႔ release လုပ္လာပါတယ္။ First release ကိုေတာ့ free ေပးထားတယ္။ Etabs 2016, 2017, Sap2000v20 ကို supportလုပ္ေပးထားတယ္.။click တခ်က္ႏိွပ္လိုက္ရံုနဲ႔ framing plan, column detailing နဲ႔Beam detailingအားလံုးကို dxf fileအျဖစ္ ထုတ္ေပးမွာပါ။
Download link
https://mega.nz/…



How to use CSI Detailing v2.0 video
https://www.youtube.com/watch?v=b7gqNsSovMU

Friday, August 17, 2018

လမ္း၊တံတားအင္ဂ်င္နီယာဆိုင္ရာ ဗဟုသုတ



Basic concept ေလးပါ။ ေမးတဲ့သူလဲရွိလို႔ တင္ေပးလိုက္တယ္။ PE exam ေတြမွာ ေမးထားတာလဲ ေတြ႔မိပါတယ္။ Simplify လုပ္ပီး ေပါ့ေပါ့ပါးပါးဘဲ စဥ္းစားၾကည့္ပါမယ္။
- Girder တစ္ေခ်ာင္းအေပၚကို ကားဘီးျဖတ္သြားရင္ Max moment တန္းဘိုးကိုရွာဖုိ႔ အရင္ဆံုး AASHTO ကသတ္မွတ္ထားတဲ့ HS loading အမ်ိုးအစားဆုိပါေတာ့။ သူ႔မွာ axle ဘီး၀န္ရိုး - ၃ ခုပါပါတယ္။HS15-44,HS20-44 နဲ႔ HS25 ဆိုပီးရွိပါတယ္။H-type loading အမ်ိဳးအစားမွာ axle ဘီး၀န္ရိုး - ၂ခုပါပါတယ္ H15-44, H20-44 စသျဖင့္ရွိပါတယ္။ 44 ဆိုတာ AASHTO က ၁၉၄၄ ခုနွစ္မွာ adopted အတည္ျပဳထားတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒုတိယကမာစစ္ၿပီးတဲ့အခ်ိန္ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုမွာ စက္မွုလုပ္ငန္းေတြဖြံ႔ျဖိဳးလာၿပီး Heavy Truck ေတြ တံတားေပၚ ျဖတ္သန္းႏို္င္ဖို႔ HS25 Class load ကို Upgrade လုပ္လိုက္တာပါ။
- ဒီဇုိင္းတြက္ခ်က္ရင္ ေရွ႕ဘီး axle နဲ႔ အလယ္ဘီး axle ကို ၁၄ ေပအကြာ၊ အလယ္ဘီး၀င္ရုိးနဲ႔ ေနာက္ဘီး၀န္ရုိးကို ၁၄ ေပကေန ၃၀ ေပအထိ maximum stress ျဖစ္တဲ့အထိ ယူပါဆုိပီး AASHTO ကသတ္မွတ္ထားတယ္။ အခုျပထားတဲ့ပံုမွာေတာ့ ၁၄ ေပ - ၁၄ ေပစီဘဲယူထားပါတယ္။
- Girder တစ္ေခ်ာင္းေပၚကို axle load ျဖတ္တဲ့အခါမွာ ဒီဇုိင္းတြက္တဲ့သူ အဖုိ႔ ဒီဇိုင္းတြက္ဖုိ႔ max moment ကိုရွာဖုိ႔လိုပါတယ္။ HS 25 class က HS20-44 ရဲ႕ axle load ကို ၂၅% ထပ္တုိးထားတာပါ။ HS 20-44 axle wheel load ကို ၁.၂၅ နဲ႔ေျမွာက္ရင္ HS25 class ရဲ႕တန္ဘုိးရပါတယ္။ HS20-44 ရဲ႕ (ပံု-၃ ကို ၾကည့္ၾကည့္ပါ 1kip=1000lb) ေရွ႔ဘီးတစ္ဘီးက ေပါင္ ၄၀၀၀၊ အလယ္ဘီးတစ္ဘီးက ေပါင္ ၁၆၀၀၀ နဲ႔ ေနာက္ဘီးတစ္ဘီးက ေပါင္ ၁၆၀၀၀ စီရွိပါတယ္။ ၂၅% ထပ္ေဆာင္းလိုက္ရင္ HS 25 class ရဲ႕ ေရွ႔ဘီးတန္ဘုိးက ေပါင္ ၅၀၀၀၊ အလယ္ဘီးတန္ဘုိး ေပါင္ ၂၀၀၀၀ နဲ႔ ေနာက္ဘီးတန္ဘိုး ေပါင္ ၂၀၀၀၀ စီရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မုိ႔ HS 25 class load ရဲ႕ ေရွ႕ဘီး၀န္ရိုးဘီးနွစ္ဘီးအတြက္ ဆုိရင္ ေပါင္ ၁၀၀၀၀၊ အလယ္ဘီး၀န္ရိုးနွစ္ဘီးအတြက္ ေပါင္ ၄၀၀၀၀ နဲ႔ ေနာက္ဘီး၀န္ရိုုးႏွစ္ဘီးအတြက္ ေပါင္ ၄၀၀၀၀ ရွိပါတယ္။ တစ္တန္ကို ေပါင္ ၂၀၀၀(short ton) နဲ႔တြက္ရင္((10000+40000+40000)/2000) = 45 tons) HS25 class vehicle ရဲ႕ ယာဥ္တစ္စီးအေလးခ်ိန္က ၄၅ တန္ 45tons/vehicle ရွိပါတယ္။
-maximum moment ကိုရွာဖုိ႔ရန္ အရင္ဆံုး ေရွ႔ဘီး၊ အလယ္ဘီးနဲ႔ေနာက္ဘီးမွာရွိတဲ့ wheel line load ေတြရဲ႕ load ေတြသြားစုေနတဲ့ Resultant load ရဲ႕ c.g(center of gravity) တည္ေနရာကို ရွာဖုိ႔လိုပါတယ္။ resultant load ရဲ႕ တည္ေနရာကိုရွာဖုိ႔ ဘီးတစ္ဘီးေနရာကေန moment လည္လုိက္ရင္ ရပါတယ္။ Resultant load တန္ဘိုးက ဘီး ၃ ဘီးရဲ႕ load တန္ဘုိးကို live load distribution factore နဲ႔ ေျမွာက္ထားတဲ့ စုစုေပါင္းတန္ဘိုးျဖစ္ပါတယ္္။ resultant load ရဲ႕ position (ပံု-၁ မွာျပထားတဲ့ x တန္ဘုိး) ရွာရမွာျဖစ္တဲ့အတြက္ မသိကိန္းတစ္လံုးတည္းရွိပါတယ္။ Determinate ျဖစ္ပါတယ္။ moment လည္ပီးရွာလိုက္ရင္ ပံု-၁ မွာျပထားတဲ့ Resultant loadရဲ႕ တည္ေနရာ ေနာက္ဘီးကေန resultant load ရဲ႕ position အကြာအေ၀း x တန္ဘုိးကိုရပါတယ္။
-ပံု-၁ မွာ ဘီး-၃ ဘီးရဲ႕ resultant load ဟာ ေနာက္ဘီးကေန 9.33 ft မွာ သက္ေရာက္ေနပါတယ္။ အလယ္ဘီးနဲ႔ resultant load ရဲ႕ အကြာအေ၀းကို လိုခ်င္ရင္ 14 - 9.33=4.67 ft မွာ resultant load ကသက္ေရာက္ေနတာျဖစ္ပါတယ္။ ရရွိလာတဲ့ 4.67 ft ကို တစ္၀က္၀က္(4.74/2 = 2.33 ပံု-၁ မွာ Girder တစ္၀က္အနီလိုင္းရဲ႕ ဘယ္ဘက္နဲ႔ညာဘက္တစ္၀က္စီခြဲထားပါတယ္) ပီးရင္ girder mid span ရဲ႕ တစ္၀က္မွာ တစ္ဖက္ကို တစ္၀က္စီထားလိုက္ရင္ HS loading ေတြရဲ႕ maximum live load moment တန္ဘိုးကိုရပါတယ္။ Staad pro နဲ႔ တြက္လဲဒီတန္ဘုးိဘဲရပါတယ္။ စမ္းၾကည့္လို႔ရပါတယ္။
-ဘီးေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ maximum live load shear ကို လက္တြက္နဲ႔တြက္ခ်င္ရင္ ပံု-၂ မွာျပထားတဲ့အတုိင္း girder ရဲ႕ support ေနရာမွာ ေနာက္ဘီးကိုထားလိုက္ရင္ maximum live load shear တန္ ဘုိးကုိရပါတယ္။ staad နဲ႔တြက္လဲ ဒီတန္ဘုိးပါဘဲ။

Credit Thet Lwin




Bentonite muds (သုိ႔) ေျမဖေယာင္း

Bentonite muds (သုိ႔) ေျမဖေယာင္း

- Bored pile တူးတဲ့အခ်ိန္မွာ တြင္းနံရံမျပိဳဖုိ႔ရန္အတြက္ တြင္းနံရံေတြကို Bentonite လို႔ေခၚတဲ့ ရြံ႕ေစးနဲ႔ မံလုိက္တဲ့သေဘာဘဲ။ Bentonite က တြင္းနံရံကို ထိန္းမထားႏိုင္ရင္ တြင္းေအာက္ပိုင္းမွာ တြင္းျပိဳတာေတြျဖစ္ႏိုင္တာေၾကာင့္ တြင္းဟာ က်ယ္သြားတာ/ က်ဥ္းသြားတာေတြ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ bentonite ရဲ႕ သိပ္သည္းဆ specific gravity က concrete ရဲ႕ သိပ္သည္းဆ specific gravity ထက္ နည္းလို႔ ေလာင္းတဲ့ကြန္ကရစ္ေတြက တြင္းေအာက္မွာေနရာယူျပီး ထည့္လိုက္တဲ့ bentonite slurry အရည္ကို အေပၚကို တြန္းပို႔ျပီးေတာ့ ေနရာယူလာတာပါ။ ေျမဖေယာင္းရဲ႕ သိပ္သည္းဆဟာ 1.04 to 1.07 ေလာက္မွာ ရွိတက္ၿပီး ေရရဲ႕ သိပ္သည္းဆက 1 ပါ။ ေရထက္ သိပ္သည္းဆပိုပါတယ္။ တြင္းျပိဳလို႔ အနာအဆာျဖစ္သြားရင္ တာ၀န္ယူလုပ္ကိုင္ရတဲ့ site engineer အတြက္ တာ၀န္ၾကီးႏိုင္ပါတယ္။ တြင္းျပိဳ လို႔က်ဥ္းသြားတဲ့ေနရာေတြမွာ ဘိုးပိုင္ရဲ႕ သတ္မွတ္ထားတဲ့ design cross section area နည္းသြားတဲ့အတြက္ ဘုိးပိုင္မွာ အနာျဖစ္သြားမွာပါ။ တြင္းက်ယ္သြားလို႔ ေဘးဘက္ေတြကို ကြန္ကရစ္၀င္သြားရင္ အဲ့ေနရာမွာ ဘိုးပိုင္က သတ္မွတ္ခ်က္ထက္ပိုၿကီးသြားျပီလုိ႔ ယူဆႏိုင္ပါတယ္။ Sonic integrity Test (SIT) စစ္ရင္ bored pile ရဲ႕ အျပစ္အနာအဆာ defect ကို စစ္ၾကည့္လို႔ရပါတယ္။
- Bentonite muds ကိုေဖ်ာ္ရင္လဲ သူ႔အတြက္ သတ္မွတ္ခ်က္ေတြရွိပါတယ္။ ေရာရမည့္ အခ်ိဳးေတြရွိပါတယ္။ သတ္မွတ္ခ်က္ထဲ ၀င္ေနဖုိ႔ရန္ လိုပါတယ္။ Density or specific gravity (သိပ္သည္းဆ)၊ Viscosity (ေစးပ်စ္မွု)၊ သဲပါ၀င္မွု( Sand Content) နဲ႔ PH value တုိ႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ပံု-၁ မွာၾကည့္ပါ (Reference from Ministry of construction bridge Manual)။ Site မွာ Q/C ပိုင္းတာ၀န္ယူေနရတဲ့ site engr ေတြ ပိုသိပါတယ္။ Test လုပ္တဲ့အပုိင္းေတြေတာ့ ခ်န္ခဲ့လိုက္ပါမယ္။
- တူးေနစဥ္ေရာ တူးေနတဲ့ အခ်ိန္ေရာ အေပၚမွာေျပာထားတဲ့ သတ္မွတ္ခ်က္ေတြရွိ/မရွိ စစ္ေဆးေနဖုိ႔လိုပါတယ္။ သံုးပီးသား slurry မွာ သဲက သတ္မွတ္တဲ့ % ရွိမရိွ စစ္ေဆးဖုိ႔ရန္လိုပါတယ္။ သတ္မွတ္ % ထက္ပိုလာရင္ သဲေတြကိုဖယ္ေပးဖုိ႔လိုပါတယ္။ သဲက သတ္မွတ္ခ်က္ ထက္ပိုမ်ားသြားရင္ slurry အရည္အေသြးရယ္ကိုက်ေစၿပီး viscosity (ေစးပ်စ္မွု)ကိုက်ဆင္းေစႏိုင္ပါတယ္။
-Bored hole ထဲကို ကြန္ကရစ္ေလာင္းတဲ့အခါမွာလဲ အေတြ႔အၾကံဳရယ္၊ တြက္ခ်က္မွုရယ္နဲ႔ တြင္းက်ယ္သြားတာ၊ တြင္းသိမ္သြားတာေတြကို ခ်ိန္ဆႏိုင္ပါတယ္။ တြက္ခ်က္ၿပီးေတာ့ ေလာင္းထည့္လုိက္တဲ့ ကြန္ကရစ္ထုထည္ကဒီေလာက္ ေအာက္က ကြန္ကရစ္က level မတက္လာဘူးဆုိရင္ ေအာက္မွာ တြင္းကေဖာင္းသြားလုိ႔ပါ။ ေလာင္းလုိက္တဲ့ကြန္ကရစ္က ဒီေလာက္ ကြန္ကရစ္ level က သတ္မွတ္တာထက္ ပိုေနရင္ ေအာက္မွာ တြင္းသိမ္သြားပါျပီ ။ တူးမည့္ေနရာက ေအာက္ဘက္မွာ သဲဆန္တဲ့ေျမေၾကာမ်ားလား၊ ရႊံ႕ဆန္တဲ့ ႏုန္းေျမေတြမ်ားလားဆုိတာ ခ်ိန္ဆဖုိ႔ရန္လိုပါတယ္။ soil test က field log sheet ကိုၾကည့္ျပီးလဲ ခန္႔မွန္းႏိုင္ပါတယ္။
-Q/C နဲ႔ site engr ေတြပိုသိမွာပါ။ ေမးထားတဲ့သူလဲရွိ၊ ကိုယ္သိတာေလးကို ျပန္ရွယ္ေပးတာပါ။
- Bored pile ကို ကြန္ကရစ္ေလာင္းမယ္ဆုိလဲ သတ္မွတ္ level ထက္ ၁.၅ မီတာေလာက္အထိပိုေလာင္းေပးဖုိ႔ လိုပါတယ္။ ဒါမွ ေအာက္က ကြန္ကရစ္နဲ႔ bentonite ေရာေနတဲ့မသန္႔တဲ့ အပိုင္းက အပိုေလာင္းထားတဲ့ ၁.၅ မီတာထဲမွာပါသြားမွာပါ။ ပိုင္ခ်ိဳးလုိက္တဲ့အခ်ိန္မွာ မသန္႔တဲ့အပိုင္းက ခ်ိဳးတဲ့အထဲပါသြားျပီး သန္႔တဲ့အပိုင္းဘဲ ေအာက္မွာက်န္ခဲ့မွာျဖစ္ပါတယ္။
သင္ဆရာ/ျမင္ဆရာမ်ားကို ဦးထိပ္လ်က္....
Credit
Thet Lwin



Disqus Shortname

Comments system